Problemer med å puste

Braga

Glad i forumet
Jeg ble syk torsdag kveld. Var ikke på jobb i går. Fikk feber i går ettermiddag.
Har nesten ikke sovet i natt pga hodepine, tungpusthet og hoste. Jeg har så vondt i kroppen. Og spesielt i brustet. Blir rare lyder i brystet når jeg puster.
Jeg har mest lyst til å ringe legevakta for jeg kjenner jeg begynner å bli smått hysterisk med tanke på den lille.
Men kanskje dere har noen forslag til hva jeg kan prøve selv først?

Det kan jo være lungebetennelse eller bronkitt du har fått? Ring legevakten du og hør om du kan komme for en sjekk :)

Fikk hostesaft på legevakten. Da jeg kom hjem så jeg i pakningsvedlegget at den ikke anbefales for gravide. Enda jeg sa jeg er gravid!
Så måtte kjøre ned igjen. Fikk levert den tilbake og stakk innom legevakta. Kjempehyggelig dame der som beroliget meg med at babyen tåler mye og så lenge feberen hadde så lite stigning og nå er borte så gikk det bra. Men hvis jeg ble verre så måtte jeg ta kontakt igjen.
Ble anbefalt et annet apotek. Hun jeg snakket med der ble overrasket over at jeg ble anbefalt den hostesaften og ga meg en annen som også hun på legevakten snakket om.
Helt utslitt nå etter to turer ut!

Har ligget på soffan siden formiddag. Har puls på 105!! Temperaturen er steget med 0,5. Hodet og nakken verker og jeg får ikke sove for pusten er så dårlig :(

*syte*

Hvis feberen er over 38,5-39 bør du ihvertfall ta kontakt med legevakten igjen. Du kan ta Paracet for hode/nakke og feber, og prøv å få i deg rikelig med væske. Og prøv å slappe av som best du kan. Man har naturlig litt høyere puls når man er gravid, og den blir ytterligere høyere ved sykdom.

God bedring!

Takk for det :) Er ikke så høy enda heldigvis. Men skal måle igjen før jeg legger meg.

Formen er bedre og feberen borte, men sliter med pusten enda. Klarer ikke å trekke pusten skikkelig. Det er kjempetungt :(

Back
Topp