Problemer med å holde på maten

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Nå begynner jeg å bli litt frustrert her.

Da jeg fant ut at jeg var gravid, så la jeg om kostholdet og prøvde å spise så sunt jeg kunne. Prøvde å unngå godteri og slikt.

Jo lenger ut i svangerskapet jeg er, jo vanskeligere virker det som om det er for kroppen min å holde på den sunne maten. Og siden jeg ikke er en som spiser frukt og grønt, så lager jeg smoothier for å få i meg dette. MEN det kommer alltid opp igjen...

Så jeg har testet litt og funnet ut at kroppen min virker til å ville holde på alt som ikke er bra for den. Chips, pasta, pizza, burger osv.

Legen min vil at jeg skal kutte kraftig ned på karbohydrater fordi hun er bekymret for svangerskapsdiabetes. Skal tilbake for ny kontroll neste uke, så skal prate med henne om dette da.

Men noen som har idéer for å holde på mat som er bedre for meg?:smiley-ashamed005 Eller erfaringer dere vil dele?

Personlig holder jeg på svært lite mat selv - samma om det er noe usunt eller feks laks. Prøver å spise litt om gangen, og gjerne ikke så store, tunge måltider.
Kan anbefale deg å prøve litt saltstenger og kjeks, bananer og ristet brød med hvitost. Det klarer jeg tidvis å holde på. Tyngre mat kommer rett opp igjen, det samme gjør søtsaker - det har jeg forsåvidt ikke lyst på heller.
Håper du finner noe som funker for deg :)

Vet ikke om det kan hjelpe, men jeg kaster lett opp hvis jeg drikker "mye" på en gang (3-4 dl).
Innholdet er litt likegyldig, kastet opp vann også. Kan det hjelpe med mindre porsjoner? :)

Skjønner det er litt frustrerende når man vil den lille i magen sitt beste, men kroppen ikke spiller helt på lag. :facepalm:

Vet ikke om det kan hjelpe, men jeg kaster lett opp hvis jeg drikker "mye" på en gang (3-4 dl).
Innholdet er litt likegyldig, kastet opp vann også. Kan det hjelpe med mindre porsjoner? :)

Skjønner det er litt frustrerende når man vil den lille i magen sitt beste, men kroppen ikke spiller helt på lag. :facepalm:
Kjenner meg igjen på drikkingen. Føler liksom jeg blir dårlig av vann også :wtf:
Har prøvd å spise oftere og mindre, sjeldent og mye, og småspise hele tiden. Det er egentlig samme regla uansett :(

Jeg tenker at så lenge man er dårlig, så får man heller spise det man klarer enn å tenke på om det er sunt eller ikke. Kvalmen går ofte over, eller blir mildere etterhvert, og da kan man jo forsøke å spise litt sunnere :)

Back
Topp