Problemer med å bli gravid med barn nr. 3

Lykke_er_2juma

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Hei!

Jeg ble gravid med mitt første barn da jeg var 26. Hadde vært gravid en gang tidligere 1 år før (som det ikke ble noe av). Gikk ganske fort å bli gravid, var vel på 1 forsøk. Nr 2 ble jeg gravid med da jeg var 28 år og ble gravid på 2. Forsøk. Nå er jeg 30 år og vi har snart prøvd i 6 mnd. Er det andre som har opplevd å bli lett gravid med tidligere og som det ikke har klaffa for når dere har prøvd på neste? Evt hvor langt tid har det tatt for dere og bli gravid med neste og har det evt vært noen grunn til at det ikke har klaffa.
Begge mine fødsler endte i keisersnitt, kan det ha noe å si?

Vi ønsker veldig gjerne en til, og dette blir evt siste. Men vi vil veldig gjerne at det snart skal skje. Kan jeg forvente at det kan ta lang tid eller burde jeg dra å sjekke meg hos legen for sikkerhetsskyld?.
Håper noen vil dele erfaringene sine <3

Ps. Vet at det er mange som sliter med å få barn i det hele tatt. Så ikke ta dette negativt dere som virkelig har prøvd lenge <3 Det er ikke sånn ment. Jeg er bare nysgjerrig på erfaringer til andre rundt dette.
 
Vi prøver også på nr 3. Men vi brukte 2 år med første, andre satt på 2 forsøket. Nå er vi på den tredje mnd, men virker som det kan ta litt lenger tid med nr 3. Vet ikke hvorfor det noenganger tar lenger tid og noenganger kortere. Men hver syklus er forskjellig, ikke godt å si.. også har man blitt eldre, kanskje det har noe å si :p jeg er snart 32. Vet du når du har eggløsning? :)
 
Tjæ. Jeg forventet å slite med nr 3, fordi jeg gjorde det med nr 2.
Første kom med er uhell da jeg var 16. Andre prøvde jeg vi 18mnd på. Nr3 er 1,5år gått, så vi er i gang med ivf.
Men, 6mnd er greit innenfor normalen, altså :)
 
Første var ikke planlagt, andre brukte vi 3 måneder på og sistemann er vi inne i femte pp. Kun 30 år, men 9 år eldre nå enn da jeg ble gravid øed førstemann. Og noen kg tyngre. Tror både alder og vekt har litt å si for oss denne gangen. Har egentlig vært innstilt på at det kan ta tid, selv om jeg vil bli gravid nå :yuck:
 
Br en gikk fort hadde ks, nr to nesten et år så ble det sa og 1,5 år satt hun, ks. Nr tre er nå gravid i uke 9 så hvis det holder gikk det fort. Hatt sex annenhver dag midt i syklusen...
 
Vi prøver også på nr 3. Men vi brukte 2 år med første, andre satt på 2 forsøket. Nå er vi på den tredje mnd, men virker som det kan ta litt lenger tid med nr 3. Vet ikke hvorfor det noenganger tar lenger tid og noenganger kortere. Men hver syklus er forskjellig, ikke godt å si.. også har man blitt eldre, kanskje det har noe å si :p jeg er snart 32. Vet du når du har eggløsning? :)
Jeg har eggløsning rundt 30.nov. Men kan ha litt uregel menstruasjon. Så er gjerne et par dager +-. Har stort sett en syklus på 32 dager. Men sist gang fikk jeg ikke tr før dag. 38
 
Første var ikke planlagt, andre brukte vi 3 måneder på og sistemann er vi inne i femte pp. Kun 30 år, men 9 år eldre nå enn da jeg ble gravid øed førstemann. Og noen kg tyngre. Tror både alder og vekt har litt å si for oss denne gangen. Har egentlig vært innstilt på at det kan ta tid, selv om jeg vil bli gravid nå :yuck:

Tror egentlig ikke vekta har noe å si for min del.
Jeg har vært overvektig alle gangene, og veier ca like mye som jeg gjorde med nr 2. Et par kg mer bare. Men dem sier jo sånn sett at det er vanskeligere å bli gravid om man er overvektig. Det har bare ikke vist seg vanskelig for meg tidligere. Kan hende et par kg mer er nok for at det blir for mye også... Men håper det løser seg. Om ikke tar jeg kontakt med legen for å høre litt.
 
Her kom nr 1 og 2 på første pp.
Første pp med nr 3 endte i SA i uke 8.
Hatt to tidlige SA (kjemisk så det kalles) etter det og har totalt prøvd 7 mnd nå.

Hang in there :)
Eg har slitt veldig med følelser og den salgs pga det var så enkelt med de to første. Vi er også ‘litt oppi årene’ og ønsker veldig å få en nr 3 innen kort tid.
Fant ut at eg bare må slå meg til ro med at det tar den tiden det tar - men har og tatt enkle tester :happy:

Lyke til :):)
 
Tror egentlig ikke vekta har noe å si for min del.
Jeg har vært overvektig alle gangene, og veier ca like mye som jeg gjorde med nr 2. Et par kg mer bare. Men dem sier jo sånn sett at det er vanskeligere å bli gravid om man er overvektig. Det har bare ikke vist seg vanskelig for meg tidligere. Kan hende et par kg mer er nok for at det blir for mye også... Men håper det løser seg. Om ikke tar jeg kontakt med legen for å høre litt.

Hos meg vil jeg kanskje tro det er kombinasjonen med ekstra vekt og alder. Får bare vente og se :)
 
Med nr 1 var jeg 22 år, ble gravid på første pp etter SA (det var et uplanlagt sv.skap som gjorde at vi ville prøve igjen da det ikke gikk).
Med nr 2 var jeg 24, det tok 5 pp.

Nå med nr 3 er jeg 28 og starter på pp 17 siden mensen kom i dag (teknisk sett pp 14 da vi tok en pause fra prøvingen på 3 mnd i våres).
 
Nr 1 kom uplanlagt for 7 år siden.. Hadde så 3 medisinske aborter ila 1 års tid for 5 år siden (måtte til slutt bruke både hormonspiral og p-stav). Begynte å prøve i Mai, å satt på første forsøk - men mistet i uke 7.. Å nå, har det ikke skjedd noenting siden da.. Er 8 dpo, så vi får se denne måneden.. Klaffer det ikke nå, så tar vi oss en pause. Har hatt en stor skade på huset som forsikringen ikke dekker, så passer «dårlig» å fortsette prøvingen.. Lykke til ❤️
 
Nr 1 kom uplanlagt for 7 år siden.. Hadde så 3 medisinske aborter ila 1 års tid for 5 år siden (måtte til slutt bruke både hormonspiral og p-stav). Begynte å prøve i Mai, å satt på første forsøk - men mistet i uke 7.. Å nå, har det ikke skjedd noenting siden da.. Er 8 dpo, så vi får se denne måneden.. Klaffer det ikke nå, så tar vi oss en pause. Har hatt en stor skade på huset som forsikringen ikke dekker, så passer «dårlig» å fortsette prøvingen.. Lykke til ❤️
Ååå, masse lykke til. ❤️
 
Med nr 1 var jeg 22 år, ble gravid på første pp etter SA (det var et uplanlagt sv.skap som gjorde at vi ville prøve igjen da det ikke gikk).
Med nr 2 var jeg 24, det tok 5 pp.

Nå med nr 3 er jeg 28 og starter på pp 17 siden mensen kom i dag (teknisk sett pp 14 da vi tok en pause fra prøvingen på 3 mnd i våres).
Ååå, håper det klaffer snart. Da vet jeg at det kan ta litt tid... Er ikke sagt det går så fort fordi om det har gjort det tidligere. Lykke til ❤️
 
Back
Topp