Problem med Dr brown flasker?

Luxx

Glad i forumet
Det har seg slik at vi har byttet til Dr brown flasker for en tid tilbake og disse er de eneste som ikke forårsaker voldsomme luftsmerter hos tøtta vår, men det har seg slik at den slutter plutselig å dryppe. Jenta kan ligge å suge på flasken i mange minutter uten at hun får ut noe da flasken går tett. Har prøvd å blande i andre flasker, riste, røre med skje, skru toppen skikkelig igjen, samt løsere men den går fortsatt tett. Noen andre som har disse problemene? Evt kan komme med råd? Vi har de rosa Dr brown, kan det være den typen?

Aldri opplevd.. Kan det være at den brune dingsen på toppen av røret sitter skjevt??

Vasker du de smådelene med piperensere? Blander du i varmt nok vann?

Prøv å ta flasken ut og opp og gi igjen.

Vannet er varmt nok ja, har prøvd å vaske med og uten piperens, men spørs om det kanskje er disse flaskene da. har også sjekket at alle delene sitter som de skal.

Har bare de blå og har opplevd at de gikk tett når mannen (!!) ikke blandet mme på riktig måte (han bare rista). Men da la klumpene seg i tutten. Må bruke godt og varmt vann til å blande ut med. Og røre, ikke riste.

Har sett klumper i ventilen på toppen, men aldri i de blå rørene.

Har bare de blå og har opplevd at de gikk tett når mannen (!!) ikke blandet mme på riktig måte (han bare rista). Men da la klumpene seg i tutten. Må bruke godt og varmt vann til å blande ut med. Og røre, ikke riste.

Har sett klumper i ventilen på toppen, men aldri i de blå rørene.

Skal man ikke riste? Har jeg alltid gjort, og gjør fortsatt det... ?

Skal man ikke riste? Har jeg alltid gjort, og gjør fortsatt det... ?

Da har du helt sikkert aldri hatt en baby med mye luftsmerter og gulping (som jo er årsaken til at mange sverger til dr.brown). Rister du så rister du luft i melka. Får heller ikke løst opp pulveret skikkelig etter min erfaring

Det står vel også på mme-pakningen at man skal røre og ikke riste

Da har du helt sikkert aldri hatt en baby med mye luftsmerter og gulping (som jo er årsaken til at mange sverger til dr.brown). Rister du så rister du luft i melka. Får heller ikke løst opp pulveret skikkelig etter min erfaring

Det står vel også på mme-pakningen at man skal røre og ikke riste

På min pakke (NAN) så står det at man skal RISTE godt til pulveret er oppløst - det er til og med illustrert med tegning :P
Aldri opplevd at pulveret ikke har løst seg opp heller jeg :P ikke en eneste gang sett en klump, og jeg er på mitt andre barn på mme ;)

Jenta har ikke luftsmerter og gulper ikke mer enn normalt ;)

På min pakke (NAN) så står det at man skal RISTE godt til pulveret er oppløst - det er til og med illustrert med tegning :p
Aldri opplevd at pulveret ikke har løst seg opp heller jeg :p ikke en eneste gang sett en klump, og jeg er på mitt andre barn på mme ;)

Jenta har ikke luftsmerter og gulper ikke mer enn normalt ;)
Hm har nå i hvertfall lest det en eller annen plass.. Men skal ikke sverge på at det var en mme pakke. Selv om jeg føler meg rimelig sikker på det.

Hm har nå i hvertfall lest det en eller annen plass.. Men skal ikke sverge på at det var en mme pakke. Selv om jeg føler meg rimelig sikker på det.

Ser også at du skriver at man skal bruke godt og varmt vann? Hva legger du i det? NAN skal f.eks. ikke blandes i varmere enn 40 grader

Ser også at du skriver at man skal bruke godt og varmt vann? Hva legger du i det? NAN skal f.eks. ikke blandes i varmere enn 40 grader

Er visst forskjellig fra merke til merke, men at nan ikke skulle blandes i varmere vann husket jeg ikke :) men det er jo varmt i alle fall. Blandes det ut kaldere og varmes opp er det jo større sjans for klumper, som var TS sitt problem.

Fant dette med risting, er Dr.Brown instruksjonen som anbefaler det.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    233,7 KB · Visninger: 14
Er visst forskjellig fra merke til merke, men at nan ikke skulle blandes i varmere vann husket jeg ikke :) men det er jo varmt i alle fall. Blandes det ut kaldere og varmes opp er det jo større sjans for klumper, som var TS sitt problem.

Fant dette med risting, er Dr.Brown instruksjonen som anbefaler det.

Mme skal ikke varmes opp uanset så :P haha... neida, skal ikke kverulere her :P
Brukte kun dr brown med storebror i begynnelsen, men var ikke så fornøyd! :)

Mme skal ikke varmes opp uanset så :P haha... neida, skal ikke kverulere her :P
Brukte kun dr brown med storebror i begynnelsen, men var ikke så fornøyd! :)
Sånn for å kverulere skikkelig skal vel butikkjøpt ferdigblandet mme varmes opp :p ;)

Nå måtte jeg bare, altså :p

Hver gang så leser jeg : problem me Downs? Rekker å bli irritert før jeg kommer på hva som faktisk står der. (Tenker at noen har problemer med barn me Downs og da blir jeg sur.)

Sånn for å kverulere skikkelig skal vel butikkjøpt ferdigblandet mme varmes opp :p ;)

Nå måtte jeg bare, altså :p
Haha!!!!!
Jada jada jada jaaa.... :P men nå var det snakk om at det kunne bli klumper i mme'n - det tror jeg ikke skjer hvis man varmer opp ferdig altså ;)

Back
Topp