Privatklinikk i Trondheim

nøffenaff

Forelsket i forumet
noen som har en klinikk i den private sektoren å anbefale? vi har brukt opp alle forsøkene i det offentlige (St.Olavs) å ser oss nå om etter en god privat klinikk i trondheim. er det noen som har noen å anbefale? del gjerne deres erfaringer.

Ikke prøvd noen av de private, men hørt mye bra om både Medicus og Spiren :) legen jeg hadde under prøverørforsøket mitt på St. Olav har flyttet over til Spiren, og hun var jeg veldig fornøyd med ihvertfall. Utrolig hyggelig dame :)

Har ikke erfaring med IVF, men AID. Vi har brukt spiren, og må bare si at de som jobber der er helt fantastiske!! Alle er veldig hyggelige og imøtekommende, føler oss godt ivaretatt og virker som de har all verdens tid når vi er der!
Har vårt andre forsøk der nå, men har vært på ul der i forhold til forsøk i Danmark tidligere. Bestiller time til den første ultralyden ut i fra syklus, men har mer enn en gang måttet tilbake igjen pga at folikkelen ikke har vært stor nok, og det har aldri vært noe problem å få time selv om egentlig alle timene har vært booket. Bare smetter meg i mellom (tar jo ikke mange minuttene) og selv med sånne "smette-imellom-timer" føler jeg at hun tar seg tid til meg!
Nå har vi hatt forsøkene i naturlig syklus, så eggløsning kommer jo når den kommer, og begge gangene har jeg vært i kontakt med sykepleier på helg og fått svar på mail innen kort tid, og nå sist ble det inseminasjon på søndag kveld!
Mulig det blir IVF på oss etterhvert hvis AID ikke fører frem snart, har 6forsøket nå, og kommer absolutt til å fortsette på spiren!
Ble langt dette, men får ikke skrytt nok av dem altså! Sikkelig flinke folk!

Har ikke erfaring med IVF, men AID. Vi har brukt spiren, og må bare si at de som jobber der er helt fantastiske!! Alle er veldig hyggelige og imøtekommende, føler oss godt ivaretatt og virker som de har all verdens tid når vi er der!
Har vårt andre forsøk der nå, men har vært på ul der i forhold til forsøk i Danmark tidligere. Bestiller time til den første ultralyden ut i fra syklus, men har mer enn en gang måttet tilbake igjen pga at folikkelen ikke har vært stor nok, og det har aldri vært noe problem å få time selv om egentlig alle timene har vært booket. Bare smetter meg i mellom (tar jo ikke mange minuttene) og selv med sånne "smette-imellom-timer" føler jeg at hun tar seg tid til meg!
Nå har vi hatt forsøkene i naturlig syklus, så eggløsning kommer jo når den kommer, og begge gangene har jeg vært i kontakt med sykepleier på helg og fått svar på mail innen kort tid, og nå sist ble det inseminasjon på søndag kveld!
Mulig det blir IVF på oss etterhvert hvis AID ikke fører frem snart, har 6forsøket nå, og kommer absolutt til å fortsette på spiren!
Ble langt dette, men får ikke skrytt nok av dem altså! Sikkelig flinke folk!
hvordan fåregår AID behandling? vi har hadd ICSI ved st.olavs. hvordan er det å få timer i helgene?

Spiren er fantastisk! Vi har akkurat hatt vårt tredje inseminasjonsforsøk der nå. De er så herlige alle sammen som jobber der og de vet virkelig hva de holder på med :-)

hvordan fåregår AID behandling? vi har hadd ICSI ved st.olavs. hvordan er det å få timer i helgene?
Som hun sa til oss når sambo beklaget at de måtte komme inn og jobbe på en søndagskveld "eggløsning kommer når den kommer"
De har ikke åpent på helg, men hvis man må ha inseminasjon på helg så får man det. Jeg var så redd det ikke ble noe av forrige forsøk da det så ut som el ble i helgen da også og tok det for gitt at det var stengt da! Men ordnet seg jo!!
Man kan vel kjøpe/velge donor fra sædbanken selv og få klinikken til å bestille. Vi har latt klinikken gjøre alt, så vi sier fra når syklusen starter, bestiller time til ul rundt dag 12 og så ser vi hvordan det ligger an da :)
Send gjerne en pm hvis du lurer på mer :)

noen som har en klinikk i den private sektoren å anbefale? vi har brukt opp alle forsøkene i det offentlige (St.Olavs) å ser oss nå om etter en god privat klinikk i trondheim. er det noen som har noen å anbefale? del gjerne deres erfaringer.
Anbefaler Medicus på det sterkeste. Personalet er fantastisk hyggelige og kompetente. De er der alltid for deg. De har til og med parterapeut som hjelper en gjennom den slitsomme prosessen ivf er, og er veldig nyttig.

Ved egguthenting får du servert nylaget kringle, fantastisk god.

Du får gode svar på dine spørsmål fra legen. Labratoriet er et av de beste landet med topnotch utstyr.

Dette kommer fra en som uheldigvis ikke ble gravid ved behandling hos de eller offentlig. Legen er svært profesjonell, og ønsker deg ikke noe ubehag under konsultasjoner eller behandling. Han var tøff nok til å fortelle meg at det var mindre enn 10%sannsynglighet for at jeg kunne bli gravid her i Norge etter siste forsøk hos han. Det er en tøff beskjed å få, men samtidig godt å få vite at problemet mitt ville vært reelt uansett om jeg hadde vært yngre enn det jeg er i dag.

Han godkjenner heller over en lav sko 3-pakke forsøk uten at ha troen på at du kan bli gravid.

Det du må kjenne på er hvilken type lege vil du ha. Foretrekker du kvinnelig er valget enkelt. Spiren har kun kvinnelige gynekologer. Medicus har mannlig Gynokolog som har ivf-delen på klinikken. Han er i tilgjengelig på mammanett.no

Jeg vet veldig lite om de på spiren.mitt valg Medicus ble basert på at spiren var veldig i startsgropa da jeg begynte på Medicus,og jeg ønsket ikke å risikere at noe skulle gå galt under forsøk som f.lab ikke skulle være helt oppe å gå.

Jeg angrer ikke på Medicus, men du må kjenne på hva som er rett for deg. Mye er kjemi også. Flinke er begge klinikkene uten tvil.

Back
Topp