Privat vs offentlig tidlig ultralyd

K-2876303

Andre møte med forumet
Hei alle da jeg gikk gravid første gang, tok vi privat tidlig ultralyd i uke 12 for å sjekke at alt var bra, utelukke alvorlige tilstander m.m. Siden den gang har jeg skjønt at man kan få tilbud om tidlig ultralyd gjennom det offentlige. Er det noen her som har gjort begge deler og kan fortelle meg om de er like eller har store forskjeller? Bestilte en privat UL for noen uker siden og fant nå ut at jeg kan få på fødested så jeg lurer på om jeg skal avbestille den private.
 
Jeg har tatt privat i uke 7-8 med de 2 siste bare for å sjekke at det er liv, og at det er plassert riktig i livmor, også tatt den offentlige i uke 12-14.
kvalitet spørs vell på utstyr de bruker. På mitt sykehus har det et godt ul apparat, så man ser mye på den. Men ser jo andre deler bilder fra andre steder hvor kvaliteten er helt annerledes også
 
Vi var på ultralyd i uke 6 sist for å se liv, fe hadde akkurat startet med offentlig tidlig ultralyd på Ahus og jeg var egentlig for sent ute men fikk time på tampen i uke 12 likevel. Var fornøyd, de målte baby, estimerte termin, nakkefold, nese osv. fikk også helt ok bilder i utskrift. Eneste er at vi måtte vente til offentlig med å vite kjønn, selv ol jeg egentlig tror hun så det. Hun sa «han» hele tiden etter vi hadde spurt. Kommer til å ta offentlig tidlig og ordinær denne gangen også, mest for å spare penger :happy7
 
Back
Topp