Det kommer an på størrelsen på barnehagene, tenker jeg. En liten privat barnehage vil streve mer med å finne vikarer barna kjenner når de ansatte er syke og de ansatte i små private barnehager har også et mindre fagmiljø å støtte seg på og få inspirasjon i jobben sin fra, kommunen her har i hvertfall et godt miljø og støtteapparat for ped.ledere. Men så har du jo noen svært dedikerte, nydelige, rådyktige ansatte i noen av de private barnehagene, så det er vanskelig å si hva som er best. Vi har hatt en privat og tre kommunale i løpet av årene med barn i barnehage. Bhgen vi har nå, er fantastisk. Kommunal, stor, med en svært dyktig styrer og med ansatte som åpenbart trives godt på jobb. Den forrige kommunale bhg vi var i var like stor, men hadde en stakkarslig styrer og stor gjennomtrekk av ansatte og barnehagen var dårlig drevet.
Poenget med alt jeg skrev, er at det kommer først og fremst an på de ansatte og hvordan barnehagen er drevet, kvaliteten på barnehagebygget har også litt å si og uteområdene. Ville prøvd å forhøre meg litt rundt der du bor om folks erfaringer med barnehagene i området.