Privat vs. offentlig jordmor

O

Osloer

Guest
Jeg lurer på om noen har erfaring med å gå til privat jordmor i stedet for jordmoren på din lokale helsestasjon? Har sjekket litt på nettet og det ser ganske profft ut til en del av de private. Men er de også bedre?

Og noen som har vært hos Holmlia eller Søndre Nordstrand helsestasjon på svangerskapskontroller?

Hei!

De har den samme utdannelsen, så det er jo personlige egenskaper som skiller, som i alle andre yrker. :)
Du kan jo alltids gå til helsestasjonen først, og se hvordan du liker de som er der, også evt. bestille en time privat senere.
De gjør jo det samme på kontrollene, og skal ha like god tid til deg, men ventetiden kan jo være lenger hos det offentlige.

Jeg lurer på om noen har erfaring med å gå til privat jordmor i stedet for jordmoren på din lokale helsestasjon? Har sjekket litt på nettet og det ser ganske profft ut til en del av de private. Men er de også bedre?

Og noen som har vært hos Holmlia eller Søndre Nordstrand helsestasjon på svangerskapskontroller?
Man får mye bedre service og oppfølging privat. Synd det skal være slik.
Gikk offentlig første gang og nå går jeg privat.
:)

Jeg har fått yppelig service og oppfølging offentlig. Så det stemmer vel ikke nødvendigvis alle steder.

Flere med erfaringer? :)

Erfaringer fra det offentlige, nok til at jeg kommer til å finne privat jm om det blir et svangerskap til.
Sier vel det meste når jeg ved et svangerskap til må ut av fylket jeg bor i for å få skikkelig hjelp.
De har den samme utdannelsen ja, og skal tilby det samme, men her gikk det dessverre ikke.

Jeg fikk flott oppfølging både under, og etter mitt svangerskap, fra det offentlige. :)

Back
Topp