Privat ultralyd

Jeg velger det for å se om det er liv. Etter mange aborter er jeg veldig nervøs for at fosteret skal dø i magen. Jeg får flere ved sykehus også, men kjenner en dyktig gynekolog, så gjør det hos henne også.
 
Har aldri tatt privat da jeg heller gjør det gjennom det offentlige.
 
Synes det er helt absurd at man ikke får tilbud om UL gjennom det offentlige før så sent som OUL. Har råd og lyst til å gjøre det privat, så da har det blitt sånn :p
 
Har gått fast hos en privat gynokolog gjennom prøve perioden min, da blir det naturlig å bli fulgt opp der gjennom det første trimester. :happy:
 
Nu i 2022 en gang skal det komme igjennom slik at alle gravide får ultralyd i uke 12 Sånn informasjon til alle som ikke vet det, å har man bekymringer eller plager så kan man ta kontakt me fastlege å bli henvist til ultralyd, spesielt dem med flere sa å ma/ andre tidligere plaget bak seg skal få tidligere ultralyd.
 
Jeg skal privat i uke 9 for å være sikker på at det er liv og at det er som det skal. Vi forteller storesøsken det etter den ultralyden. Så var jeg heldig å få en i uke 12 også gjennom det offentlige og sier jo ikke nei til det heller :)
 
Skal via offentlige. Time til vikar fastlege om 1 uke og da skal jeg be om henvisning da jeg ikke aner lengde. Startet liksågreit med en positiv digital som sa 3+ så minimum 5 uker (6 uker lørdag) så kan være kjekt å fonne ut av.
Med de to andre sutra jeg meg til tidlig ultralyd bare forsi jeg ville, ogaå var jeg også til privat rundt uke 12 fpr å se at alt fortsatt var bra :)

får se om vi tar en i uke 12-13 denne gang også eller om vi dropper den.
 
Jeg valgte privat sist da jeg hadde så få vage symptomper, følte at noe var galt. Noe som var riktig. Så stol på magefølelsen din. ♥️
 
Velger å ikke dra på TUL så lenge jeg ikke har symptomer på at noe er galt. For meg personlig medfører alle slike "ekstra" undersøkelser mer stress, både mentalt, i reisevei og mtp jobbsammenheng. Jeg vet at det vil dukke opp noen ekstra svangerskapsdiagnoser hos meg senere i forløpet, og vil derfor nyte et forholdsvis rolig og symptomfritt første trimester :) Har forståelse for at andre tenker annerledes enn meg. Kanskje det også har litt å si at det er B4 på vei.. ;)
 
Velger å ikke dra på TUL så lenge jeg ikke har symptomer på at noe er galt. For meg personlig medfører alle slike "ekstra" undersøkelser mer stress, både mentalt, i reisevei og mtp jobbsammenheng. Jeg vet at det vil dukke opp noen ekstra svangerskapsdiagnoser hos meg senere i forløpet, og vil derfor nyte et forholdsvis rolig og symptomfritt første trimester :) Har forståelse for at andre tenker annerledes enn meg. Kanskje det også har litt å si at det er B4 på vei.. ;)
Skjønner at du ikke gjør noe som påfører deg stress. Er heldig med at jeg tar tul på vei hjem fra jobb. Vil vite at det er noe liv, før vi forteller søsknene. :)
 
Back
Topp