Privat ultralyd

Gullfisk91

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Oktoberskatter 2014
Gravid ved hjelp av assistert befruktning
Noen som vet om klinikkene har noe imot at man tar privat ultralyd før det er satt opp på klinikken/avdelinga?
og fyller de inn svangerskapspapirene der eller blir det gjort hos fastlege/jordmor?

Det har de ingenting i mot. Du kan ta så mange private du bare ønsker. Den som klinikken har satt opp trenger vel i utgangspunktet ikke å være på klinikken. Jeg vet at jeg tok det på mitt nærsykehus, i stedet for å reise til klinikken.

I mitt tilfelle var det fastlege som opprettet svangerskapspapirene ved første samtale, og alle jeg var hos etter det fylte inn i de papirene. Både offentlig og privat.

Einaste er at klinikkane ikkje anbefaler ultralyd før tidlegast 7+0, og det er vel gjerne då klinikkane tilbyr tidleg UL også? Både Hausken og OLGA anbefaler iallfall ikkje UL før 7+0, fordi det før den tid er vanskeleg både å påvisa hjertelyd og måla embryo. Og kan føra til unødvendig bekymring. Eg fekk helsekortet for gravide hos fastlegen, er 15+1 i dag. Masse lykke til!! ❤️

Gravid ved hjelp av assistert befruktning
Noen som vet om klinikkene har noe imot at man tar privat ultralyd før det er satt opp på klinikken/avdelinga?
og fyller de inn svangerskapspapirene der eller blir det gjort hos fastlege/jordmor?

Vi tok uke 6+0 og Porsgrunn 8+0

Sa forøvrig ingenting til Porsgrunn :P

Papirer fikk jeg hos jordmor

Back
Topp