Privat ultralyd uke 12

Acinonyx jubatus

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Skal på tidlig ultralyd nå på lørdag, da er jeg 12+2. Ultralyden er bestilt privat, bare for å se at alt ser bra ut :) nå vet jeg jo at dette er et tidspunkt man f.eks. Kan måle nakkefold og nesebein, er dette standard prosedyre i disse ukene? Hos private? Jeg ønsker ikke at de skal gjøre det, og lurer på om jeg må si ifra om det på forhånd?

Skal på tidlig ultralyd nå på lørdag, da er jeg 12+2. Ultralyden er bestilt privat, bare for å se at alt ser bra ut :) nå vet jeg jo at dette er et tidspunkt man f.eks. Kan måle nakkefold og nesebein, er dette standard prosedyre i disse ukene? Hos private? Jeg ønsker ikke at de skal gjøre det, og lurer på om jeg må si ifra om det på forhånd?

Jeg har oppfattet det som om det er veldig forskjellig om det gjøres eller ikke. Noen vil ikke gjøre det, mener at jeg faktisk har lest at det ikke er lov til å gjøre det for andre enn de fosterdiagnostiske sentrene, mens andre tilbyr det. Du bør sikkert si ifra om det når du kommer til timen at du ikke vil vite noe om det, så er du helt sikker på at de ikke sier noe. Det ville jeg ha gjort i hvert fall.

Back
Topp