Privat klinikk kontra offentlig...

Rosa på ball

Glad i forumet
Vi har jo som kjent hatt 3 forsøk på Riksen uten klaff.. Har nå bestilt time hos Aleris for vurdering og evt privat forsøk.

Dere som har hatt forsøk hos både private og offentlige, er det store forskjeller? Jeg tenker på atmosfæren, selve behandlingen osv. Har den private klinikken brukt samme behandling som i det offentlige eller kommet med forslag til annen type?

Vi sitter og snakker litt om dette nå, og hvis Aleris mener vi skal ha samme behandling som vi har brukt på Riksen, tror jeg ikke vi går for et forsøk til.. Håper de kan "eksprimentere" litt med medisiner, dosering osv osv.

Håper også de er ærlige om de mener vi ikke har oddsene med oss, og da sier at de mener vi ikke bør gå for nytt forsøk. Eller kjører de bare på, for å tjene penger??

Mange tanker i hodet, ja...[;)]

Skjønner du har mange tanker i hodet nå vennen.
Det hadde vi også etter 3 misslykkede forsøk offentlig.

Når vi var på Riksen var det ikke snakk om å bytte medisiner, men når jeg kom på Aleris
byttet de fra puregon til menopur. Om det var grunnen til at jeg ble gravid vet jeg jo ikke.
Fikk tilbud om akupunktur før og etter innsetting også. Noe jeg gjorde.
Men jeg tror faktisk ikke at jeg hadde blitt gravid hadde jeg valgt ett 4 forsøk på Riksen.

Jeg spørt om det var noen sjanse for at vi kunne lykkes, og han svarte ærlig at de skulle vi. [:)]

Så flott, *Bobbo*[:)]

Vi hadde en oppsummeringssamtale på Riksen før det 3. forsøket, da spurte jeg om andre medisiner og kom frem til at vi skulle prøve Menopur på det 3. forsøket. Dette ga færre egg, men den beste kvaliteten vi har hatt noen gang.. Usikker på om de hadde byttet hadde vi ikke foreslått det - det var også jeg som hadde en del sp.mål den gangen og det var grunnen til at de satt oss opp på time.

Etter det siste forsøket fikk vi tilbud om 30 minutters konsultasjon hos lege for å gå gjennom prosessen vår der. Takket nei til det, på bakgrunn av samtalen vi hadde. Riksen kunne heller ikke, av kapasitetsmessige årsaker, tilby oss et 4. forsøk.

Var hos healer i går og han nevnte blokkeringer i magen, som jo også ble nevnt da jeg gikk til akupunktur/synsk dame - antar det er egglederne mine det snakkes om..

Oj, ble visst langt dette her.. Godt å få skrevet av seg litt[:)]

Back
Topp