Privat forsøk?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Hvor mye koster privat forsøk?

Og kan man starte på ett nytt ferskforsøk rett etter ett neg. fersk?

Det gikk ikke denne gangen heller. Riksen pleier å være stengt i juli og vi har ferie i august noe som betyr at det ikke blir fryseforsøk før september.

Har utrolig lyst på ett forsøk nå før ferien...

Hvor mye koster privat forsøk?

Og kan man starte på ett nytt ferskforsøk rett etter ett neg. fersk?

Det gikk ikke denne gangen heller. Riksen pleier å være stengt i juli og vi har ferie i august noe som betyr at det ikke blir fryseforsøk før september.

Har utrolig lyst på ett forsøk nå før ferien...
Jeg har startet på Fertilitetsenteret nå. Der er det ca 30000 for et forsøk, 57000 for 3 (inkl frys og innsett). Medisiner i tillegg. De vil gjerne ha en mens i mellom forsøk...

Ingen ventetid og veldig profft

Plus ca. maks 16 000 i medisiner, men de er vel brukt i det offentlige.
Jeg hadde ringt de nærmeste klinikkene og spurt om du rekker, om de har ferie selv.
Prøver man ikke, så får man ikke :)

Så lenge du har hatt uttak må man vente en syklus. Ved avbrudd før uttak og frys kan man hoppe rett på. Men det varierer litt hva man faktisk kan og hva legene gjør!

Hausken 27000 for et forsøk, og 57000 for 3. Men som de andre sa er det en måned ventetid mellom fersk forsøk. Medisin kommer i tillegg

Takk for svar jenter.

Da må jeg vente en mens-periode uansett før forsøk. Det blir isåfall mens ca 7 juli og da uttak/innsett kanskje ca 7 august eller senere.

Om jeg venter på riksen kan jeg nok få fryse-forsøk august/sept, så blir faktisk ganske likt.

Men jeg skal uansett nevne det for sambo. Om fryseforsøket ikke går og vi må vente 5-6 mnd på neste fersk igjen så vil jeg ha privat-forsøk i mellomtiden.

Føler at Riksen ikke prøver å finne ut hvorfor eggene ikke fester seg når eggene som er satt inn har vært helt perfekte.

Takk for svar jenter.

Da må jeg vente en mens-periode uansett før forsøk. Det blir isåfall mens ca 7 juli og da uttak/innsett kanskje ca 7 august eller senere.

Om jeg venter på riksen kan jeg nok få fryse-forsøk august/sept, så blir faktisk ganske likt.

Men jeg skal uansett nevne det for sambo. Om fryseforsøket ikke går og vi må vente 5-6 mnd på neste fersk igjen så vil jeg ha privat-forsøk i mellomtiden.

Føler at Riksen ikke prøver å finne ut hvorfor eggene ikke fester seg når eggene som er satt inn har vært helt perfekte.
Fertilitetssenteret er stengt hele juli og frem til 15.8.

Er så kjedelig med den sommeren!!!! Misforstå meg rett;) vi ble jo avbrutt nå pga prøvogfeilmedisinering i første forsøk og det resulterer i 3 pp selv før vi kan prøve igjen fra 15.8.

Jeg har tynn slimhinne (6-7mm) så legen mente det kunne bli problemer for egg å feste seg/ samt grunnen til alle mine kjemiske...

Takk for svar jenter.

Har du fått albyl-e eller Prednisolon? Og har du tenkt på scratching? Det ble gjort til meg etter innsett av tre perfekte egg som ikke festet seg. Tenker det kan være noe du kan prøve på neste forsøk, min private gyn sa at dette var ting de prøvde på damer når de egentlig mente at de burde blitt gravide på foregående forsøk.

Fertilitetssenteret er stengt hele juli og frem til 15.8.

Er så kjedelig med den sommeren!!!! Misforstå meg rett;) vi ble jo avbrutt nå pga prøvogfeilmedisinering i første forsøk og det resulterer i 3 pp selv før vi kan prøve igjen fra 15.8.

Jeg har tynn slimhinne (6-7mm) så legen mente det kunne bli problemer for egg å feste seg/ samt grunnen til alle mine kjemiske...

Ja, da er fertilitetsklinikken utelukket hverfall... Blir venting uansett.

Sist jeg hadde fryseinnsett husker jeg legen sa at jeg hadde usedvanlig tykk slimhinne, tror den var rundt 15-17mm tykk. Vet ikke om det har noe å si.

Så utrolig kjipt å avbryte ett forsøk for så å vente så mange mnd :( Det tar tid dette her.

Har du fått albyl-e eller Prednisolon? Og har du tenkt på scratching? Det ble gjort til meg etter innsett av tre perfekte egg som ikke festet seg. Tenker det kan være noe du kan prøve på neste forsøk, min private gyn sa at dette var ting de prøvde på damer når de egentlig mente at de burde blitt gravide på foregående forsøk.

Nei, ikke fått noe som helst (annet enn Crinone da). Skulle gjerne prøvd noe prednisolon/albyl-e

Har hørt om scratching, men er så redd det skal gjøre vondt? Jeg er utrolig følsom down there og både uttak og innsett er ekstremt smertefullt for meg. Tenker liksom at skraping inni der gjør like vondt.

Er det mange som har lykkes med scratching?

Har du hørt i Danmark? F.eks Maigaard? Vet ikke om de har sommerstengt. Jeg selv hadde ikke valgt privat i Norge igjen. Kan virkelig anbefale Maigaard. Vet Triangelen ikke har sommerstengt iallefall. Hørt mye bra om de også. De er uansett kommet lenger i Danmark enn her i Norge.
Åsså må jeg slenge over en klem til deg i samme slengen. Trist at du og må igjennom forsøk etter forsøk.

Har du hørt i Danmark? F.eks Maigaard? Vet ikke om de har sommerstengt. Jeg selv hadde ikke valgt privat i Norge igjen. Kan virkelig anbefale Maigaard. Vet Triangelen ikke har sommerstengt iallefall. Hørt mye bra om de også. De er uansett kommet lenger i Danmark enn her i Norge.
Åsså må jeg slenge over en klem til deg i samme slengen. Trist at du og må igjennom forsøk etter forsøk.

Takk for trøst.... Det trengs.

Kanskje vi skal vurdere maigaard. Har hvertfall snakket med sambo om privat nå og han virker åpen for det, men ikke før vi har hatt alle vi kan i det offentlige.

Jeg tenker vi får ta fryseforsøket i august (siden vi uansett må vente en syklus etter ferskforsøk). Sambo mente vi kan holde oss i Norge i ferien vår, istedetfor å reise langt som vi pleier. Da kan vi ha forsøk uten å tenke på jobb og slipper å vente en ekstra mnd slik som i fjor (Da ventet vi frivillig til sept pga ferien).

OM fryseforsøket ikke lykkes og vi må vente 5-6 mnd på nytt fersk i det offentlige igjen klarer jeg kanskje overbevise sambo om privat-forsøk mens vi venter.

Sist jeg hadde fryseinnsett husker jeg legen sa at jeg hadde usedvanlig tykk slimhinne, tror den var rundt 15-17mm tykk. Vet ikke om det har noe å si.

Så utrolig kjipt å avbryte ett forsøk for så å vente så mange mnd :( Det tar tid dette her.
Tror IVF-klinikken åpner igjen 1.8. Ingen ventetid der heller. Du får samtale ca 1 uke etter levert søknad. Kan evt gjøre unna samtale etc nå før sommeren og starte rett opp i august....

Nei, ikke fått noe som helst (annet enn Crinone da). Skulle gjerne prøvd noe prednisolon/albyl-e

Har hørt om scratching, men er så redd det skal gjøre vondt? Jeg er utrolig følsom down there og både uttak og innsett er ekstremt smertefullt for meg. Tenker liksom at skraping inni der gjør like vondt.

Er det mange som har lykkes med scratching?
Flere forskningsforsøk tyder på at scratching kan ha god effekt:
http://www.dailymail.co.uk/health/a...ning-womb-double-chances-having-IVF-baby.html
Det er en svært rask prosedyre, kun et par sekunder, og selv om det ikke er noe godt, så er det raskt over og verdt det om det er det som skal til :) Prednisolon skal vel være dempende på immunforsvaret/betennelsesdempende og albye skal hjelpe blodgjennomstrømning til livmor så vidt jeg har forstått :)

Nei, ikke fått noe som helst (annet enn Crinone da). Skulle gjerne prøvd noe prednisolon/albyl-e.......
Jeg gikk til fastlegen og sa at jeg ville ha albyl-e. Det man alternativt kan gjøre, hvis man får tak i, er å ta en kvart aspirin hver dag. Samme innhold. Men hvis du insisterer på å prøve det, så får du sikkert:)

Jeg gikk til fastlegen og sa at jeg ville ha albyl-e. Det man alternativt kan gjøre, hvis man får tak i, er å ta en kvart aspirin hver dag. Samme innhold. Men hvis du insisterer på å prøve det, så får du sikkert:)
Fastlegen min er veldig allraight, så kan godt være hun gir meg det.
Kan det brukes ved fryseforsøk også? Regner med at man starter med albyl-e rett etter innsett?

Jeg har to forsøk bak meg på stork klinikk i Danmark. Første vellykket, andre ikke.
Hadde et begynnende forsøk mellom disse to men de avbrøt forsøket fordi slimhinnene mine var for tykke under mensen.
Vet ikke om det har noe å si når man ikke har mensen. Da vil man jo at slimhinnene skal være tykke så egget fester seg.

Fastlegen min er veldig allraight, så kan godt være hun gir meg det.
Kan det brukes ved fryseforsøk også? Regner med at man starter med albyl-e rett etter innsett?
Vil tro det kan brukes ved frys også ja :) jeg har begynt ved sprøytestart, men ser mange andre begynner ved uttak/innsett.

Betalte 28500 for forsøk privat i januar. Medisiner i tilegg.

Fikk prednisolon og klexane som støttemedisiner.

Kan anbefale scratching. Gjorde det selv i desember. Ikke vondt.

Back
Topp