Privat økonomi

Streetglowww

Glad i forumet
noen som vet om en kan få en økonom  el. til å ta over privat økonomi? vet jo kommunen har noe sånt. men vi eier jo hos og har jobb og er ellers som andre, trenger bare noen som kan holde litt kustus... hva koster det event?

Man kan vel kanskje få seg en revisor? Akkurat som man gjør hvis man driver firma osv.

hm...får ikke sett svar.

Jeg vet ikke om noen som kan ta over privatøkonomien, men man kan jo vanligvis få mye hjelp og støtte i banken sin. Har du prøvd å snakke med en rådgiver i banken din?

Hva med å lære seg å ta kontroll over egen økonomi da? Det er faktisk ikke så vanskelig. 
Hvis dere setter bort hele deres økonomi til noen andre så vil dere jo aldri lære å holde orden selv.

Dere kan få hjelp av en rådgiver i banken til å sette opp budsjett og lære hvordan dere fører regnskap. 
Jeg vet ikke hva slags ting det er som gjør at dere ikke har kontroll på økonomien nå, hvis du heller ikke vet hvor pengene tar veien så vil en gjennomgang av kontoutskrifter osv. hjelpe dere til å finne ut av det. Og budsjettet vil hjelpe dere til å holde dere innenfor de økonomiske rammene dere har.

Åh, det kunne jeg også ha tenkt meg. En personlig regnskapsfører eller noe i den duren. Rett og slett fordi jeg synes det er kjedelig å styre på med personlig økonomi. Hadde vært deilig om noen andre kunne gjort den jobben for meg :)

hva med å gå i banken, ordne flere kontoer med fasttrekk fra lønnskontoen til regninger og sparing? Sette opp det som går an med autotrekk.. ha en fast sum å bruke på mat i mnd - det er bare å ta ut feks 4000 hver gang det er lønn og det er det du har å bruke på  mat.
Skal se det fort blir orden og overskudd :)

Back
Topp