Priv UL Innlandet

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Noen som vet?
Ikke fått UL før 12+4 enda jeg ba om før mtp historikk med MA x2 i uke 9. sykehuset var ikke så behjelplige og måtte ha henvisning av legen enda har har skrevet om MA x2 ….

Noen som vet?
Ikke fått UL før 12+4 enda jeg ba om før mtp historikk med MA x2 i uke 9. sykehuset var ikke så behjelplige og måtte ha henvisning av legen enda har har skrevet om MA x2 ….
Har lege skrevet spesifikt i henvisning ang ekstra tidlig ul? Det måtte min lege gjøre ❤️

Noen som vet?
Legen på spesifisere hvorfor du ønsker tidlig ul - jeg har mista 3 2 i SA og 1 EXU måtte operere i sommer, nå gravid 8+6 og hatt 2 UL allerede skal ha ny i uke 12/13 og uten om de vanlig ordinære skal jeg ha ett par ekstra, så du må bare forklare redslen din og frustrasjon din! Til og med legevakta tok meg seriøst når jeg var der i helgen som var og noterte gul lapp som nå vill komme opp hver gang jeg ringer, da står det : høyrisikosvangerskap! Sånn at jeg skal bli tatt på alvor.

Har lege skrevet spesifikt i henvisning ang ekstra tidlig ul? Det måtte min lege gjøre ❤️
Han hadde skrevet: pasient gjennomgikk MA juni 2023 og ønsker tidlig ultralyd.

Jeg satt på kontroll igår og forklarte redselen, frustrasjonen over å kansje igjen måtte gå flere uker å tro alt er bra osv. Han skjønt og sykemld leg i 14 dager til jeg hadde fått vært på ul og sett også skulle vi vurdere svangerskapspermisjon fra 14 februar (9+6) mtp historikk og min alder.

De hadde tolket det til ordinær tidlig ultralyd…. Ikke hadde de tilgang til tidligere fødehistorikk eller journal noe som er rart da jeg har født der x3 … Så måtte få lege til å skrive en mye mer utfyllende henvisning osv…

Samme skjedde her :/.
Men jordmor ringte heldigvis så jeg fikk en time før den i uke 12 :) , plutselig fikk jeg time 2 dager etterpå (9+ 2)

Fastlegen min ringte nå, oppgitt over att de ikke satte opp ul før mtp henvisningen han skrev. Men skal til han på mandag for å fylle ut helsekort mtp blodprøver så da skulle vi se att det var hjerte som banket hvertfall. Han har UL aparat og kan se. Kunne få det noen ganger før tul i mars :)

Fastlegen min ringte nå, oppgitt over att de ikke satte opp ul før mtp henvisningen han skrev. Men skal til han på mandag for å fylle ut helsekort mtp blodprøver så da skulle vi se att det var hjerte som banket hvertfall. Han har UL aparat og kan se. Kunne få det noen ganger før tul i mars :)
Fantastisk ❤️

R.Lorentzen på Lillehammer tar 800,- for tidlig UL :)
Skal til fastlegen på mandag så han skal se att det er hjertelyd også bestiller vi nok en privat ul før uker 12 :)

Back
Topp