prisklasse

vw*engel

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
hva slags prisklasse havner bryllupet deres på?

sambo og jeg ønsker ikke noe stort bryllup, og prøver å gjøre det så billig som mulig :)

skal ha koltbord, har leid et vel hus, pappa sin bil blir brudebilen, svigermor skal lage oppsatser osvosv... :)
tror vi kommer godt under 20000 med klær....

vi skal hller ikke ha noe voldsomt stort bryllup og prøver å fa det så blillig som vi kan..
Men vi ender nok på ca 50 000 med klær, mat(3 retters), drikkevarer osv...

Tror ikkje det blir så dyrt, rundt 20-30.000 kansje..
Skal ha det i grindløa i sommerhuset til besteforeldrene mine i hardanger, ska grille (blandt annet en helstekt gris) og blir ca 50 stk..

Vi skal heller ikke bruke så veldig mye på bryllupet....Skal ha mottakelsen på et grendehus og har fått tak i en kokk som ikke skulle ha no særlig for å lage maten...
Så det så ut som vi greit kunne havne på 30.000 et sted..

MEN...så skal vi ha fotograf som følger oss hele dagen + noen som skal filme oss hele dagen...Bare det kommer på 30.000[8D]
Hehe...men jeg vil så gjerne ha bra bilder og en flott bryllupsvideo som er redigert på en ordentlig og proff måte...Derfor legger vi en del penger der..

Så da havner vi kanskje på 60-70 tusen et sted...Vi får se....[:D]

Vi skal ha et ganske billig bryllup, håpte vi..
Trodde i tok godt i når vi gjettet på 50.000, men jammen meg kommer vi ikke opp i 60000.
Og da har vi kjøpt billige klær, kjører vår egen bil, betaler 4000 for lokale, og 300kr per pers for 3retters middag, bryllupskaken lager jeg selv (er konditor), og andre kaker lager familien..
Og betaler ikke i kirken..
MEN fotografen vår koster 18.000kr da... Men jeg syntes det er det viktigste å prioritere (minner), og vi får beholde ALLE bildene som blir tatt uansett om det er 100 eller 1000 bilder, og uten logo[:)]
(proff fotograf firma fra kristiansand, som tar bilder i kjendiser sine brylluper og for media)..

jeg aaaaaaner ikke!vi har ikke kommet sååå godt i gang, men sambo tipper 60-80 000. Vi skal lage maten selv og har 80 inviterte

Vi skal ha en liten feiring i forkant, før vi reiser til miami å gifter oss der og rett på cruise i caribien...Så blir jo en kombi ferie og bryllup da..men hadde planer om å ha det, som sagt liiite... Men kommer nok litt over 100.000...[:-][8D]

Kjolen min + kjolen til datteren min kommer på til sammen 2000 kr, med sko, slør, hårpynt, smykkesett og underkjole blir det 2500 kr ;)
Ringene får vi laget gratis av en gullsmed jeg kjenner fordi jeg hjelper han med en del ting.

Så leier vi et vel-hus til 800 kr, maten blir elgsteik, den står stefaren min for, så det blir gratis (skutt selv, og han ville betale for maten generelt) Kakene lages av meg, moren min, og svigerinna mi, så det blir ikke noe mer utgifter enn ingredienser.

Så jeg tenker vi klarer oss på 20.000 jeg, om ikke mindre :)

har budsjett på mellom 50 og 60k
sparer heldigvis mye på fotograf, siden vi har så mange flinke med bra kamera i familien :)

vi skal ha stort bryllup. blir ca 100 gjester[:)]

så bare maten inkl kokk blir ca 45000, kjolen+slør 15000, fotograf 12000...ja, tror vi kommer opp i 150000 sikkert...
men men gifter oss bare en gang[:D] 
får heldigvis 30 000 av svigers og 30 000 + kjolen av foreldrene mine[:)]

ORIGINAL: ~Mirabell~

jeg aaaaaaner ikke!vi har ikke kommet sååå godt i gang, men sambo tipper 60-80 000. Vi skal lage maten selv og har 80 inviterte

må bare signere denne [:D]

Vi har budsjettert med 160.000kr.
Er 116 inviterte og skal ha det på hotell. Men vi gjør dette bare en gang...også blir vi sponset med 40.000 av mine foreldre og 35.000 av svigers. Så da er vi godt i gang...

Tja.. Hva det ender på aner jeg ikke. Hittil er det oppe i 100.000. Det er for kjolen min, og lokale der mat, drikke, overnatting for brudeparet, frokost, blomster, servering og litt til er inkl. Håper vi skal klare det på 150.000. Nå skal det sies at svigers sponser oss med 100.000 også da.

vi kommer nok til å bruke rundt 30-40 000.
blir vel 40-45 gjester

Back
Topp