Prisklasse julegaver til deres egne barn?

Tror ikke vi kommer til å ha noen fast sum (hvertfall ikke så lenge vi bare har 1). Nå er hun bare 7,5 måneder i jula og aner ikke hva vi skal kjøpe till henne. Mulig vi bare setter inn et beløp på sparekonto

De får stort sett 4 gaver hver som det er vi som kjøper (en fra oss, en fra nissen, en fra kattene og en til hverandre, altså bror til bror). Tenker ikke så mye på at den fra oss skal være i en annen prisklasse enn den fra kattene for eksempel, pengene går jo ut av den samme kontoen uansett. Det viktigste er at alle 4 gavene til sammen matcher i pris med det som er tilsammen i de andre 4 gavene til det andre barnet. Men vi har ikke noe fastsatt pris vi tenker at vi bruker, det varierer litt utfra ønsker og hva de trenger. Lillebror har ofte fått billigere gaver fordi han arver så mye at det er lite han ønsker seg, da har vi veid opp med kontanter ved siden av så det skal bli likt. I fjor fikk han faktisk IPADEN til storebror i julegave fra nissen (han var 2.5 år, skjønnte jo ikke at den var 6 år gammel) fordi storebror fikk ny av nissen. Da hadde vi kjøpt nytt klesskap til han tilegg, men det er jo ikke så festlig å få i julegave når storebror får IPAD ;)

Vi har ingen fast pris, men av meg og pappaen får di kanskje to leker som di ønsker seg. Begge to ønsker seg omtrent det samme, og det er leker som ikke er så dyre, så det er greit :) Di har såpass mye leker fra før at jeg ser ikke noe poeng i å kjøpe så fryktelig mye:p Men vi har pleid å legge inn litt penger på sparekontoen også, for synes at det er viktigst :happy: Hvis det er ting/klær di trenger så har jeg ofte gitt beskjed til besteforeldre og så har di kjøpt det :)

Kjøper som regel det de ønsker seg eller trenger. Bruker vel mer en vanlige, men det er gjerne utgifter vi må ut med så lell.
Hun størrste ønsker seg Mac nå, men det får hun ikke av prinsipp( har iPhone, iPad, mini PC og vanlig hp pc fra før) så om hun vil ha det må hun spare selv. Heldigvis har hun andre ønsker også:D

Back
Topp