Priser på brukt barneutstyr

Fru+2

Forumet er livet
Vi driver å vurder å selge kombivognen, bilstolen, voksiposen ol etter christian men litt usikker på hva jeg skal ta for det.

Har en simo kombivogn 06 farge svart/grå og med softline til sportsdelen. og stelleveske
Recaro babysette 06 farge grå:
Voksiposen er blå kjøpt ny i 06
Har også en bergans bæremeis farge blå

Hvilken pris hadde dere satt?

Vanskelig å si - om man spør her inne på bv (på generelt i alle fall) så sier alle at brukt må selges til maks halv pris av nypris, men jeg er uenig - jeg mener at det er avhengig av hvor mye og hvor pent ting er brukt... noe er man villig til å betale mer for, annet mindre. Jeg har for eksempel kjøpt en voksipose på finn for 500 - den var så godt som ubrukt, men ikke i den mest populære fargen kanskje (den var nesten sennepsgul)

Jeg tror jeg ville søkt opp tilsvarende produkter på Finn og sett hva folk krever for dem jeg - og så satt pris ut fra tilstand i forhold til det som ligger på nettet. (og så må du gjøre deg opp en mening før du legger det ut om du er villig å diskutere pris eller ikke)

Jeg tenkte akkurat det samme som lenemor, å sjekke hva lignende ting ligger på på finn.no. Med tanke på voksiposen så spørs det hvilket fyll den har, om det er både sommer og vinterpose. Jeg så i allefall da jeg kjøpte brukt at det er stor forskjell på syntetisk fyll og ikke.

Vil dere selge alt da? Har dere ikke lyst til å ta vare på det i tilfelle dere skulle få bruk for det ved en senere anledning?[;)]

ORIGINAL: namba

Jeg tenkte akkurat det samme som lenemor, å sjekke hva lignende ting ligger på på finn.no. Med tanke på voksiposen så spørs det hvilket fyll den har, om det er både sommer og vinterpose. Jeg så i allefall da jeg kjøpte brukt at det er stor forskjell på syntetisk fyll og ikke.

Vil dere selge alt da? Har dere ikke lyst til å ta vare på det i tilfelle dere skulle få bruk for det ved en senere anledning?[;)]

Akkurat nå står alt nede i kjelleren til svigermor siden vi ikke har plass.
Hvis vi skal ha 1 til blir nok ikke det før om 3-4 år. Da synnes jeg det er bedere å selge noen av tingene å heller kjøpe ny vogn.
Vi får se.
Har tittet litt på finn ser vel ut som samlet kan få rundt 5000,- hmm er jo ikke mye for ting som nesten ikke er brukt.

prøv å henge opp lapper i lokalmiljøet først, kanskje noen der er interessert? Kan henge opp på butikken og på helsestasjonen for eksempel 

ORIGINAL: silje a

ORIGINAL: namba

Akkurat nå står alt nede i kjelleren til svigermor siden vi ikke har plass.
Hvis vi skal ha 1 til blir nok ikke det før om 3-4 år. Da synnes jeg det er bedere å selge noen av tingene å heller kjøpe ny vogn.
Vi får se.
Har tittet litt på finn ser vel ut som samlet kan få rundt 5000,- hmm er jo ikke mye for ting som nesten ikke er brukt.

Da skjønner jeg at dere kanskje heller vil selge og kjøpe nytt. Men det er ikke akkurat lønnsomt å selge brukt utstyr nei. Det er helt sykt hvor fort ting taper seg i verdi, selv ubrukte ting.

Back
Topp