Priser i Usa

zahra

Elsker forumet
Vi skal reise på ferie til USA om noen uker. Lurer på hvordan prisene er på bleier o.l. Lurer også på om linser er billigere der eller om det lønner seg å kjøpe før vi drar? Er det andre ting som er mye billigere der enn her? Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg [:D]

Alt av vogner etc er i alle fall mye rimeligere, vil forundre meg om ikke bleier også er det, men skal ikke vedde på det, sønn var ferdig med bleier sist vi var der.

Linser??? Tenker du på kamralinse? Så ja, i alle fal i mitt tilfelle, ca halveprisen. Dollaren er jo nokså lav nå også, så jeg tror virkelig du kan gjøre noen kupp ja.

God tur :-D

Tusen takk for svar [:)] Vi har snakket om å kjøpe linse til kameraet også, men det jeg mente var linser for øynene [;)] Bruker månedslinser, men synes det er greit å bruke dagslinser når jeg er på tur. Tenkte kanskje det var billigere å kjøpe det der enn på f.eks Lensway.

ORIGINAL: zahra

Tusen takk for svar [:)] Vi har snakket om å kjøpe linse til kameraet også, men det jeg mente var linser for øynene [;)] Bruker månedslinser, men synes det er greit å bruke dagslinser når jeg er på tur. Tenkte kanskje det var billigere å kjøpe det der enn på f.eks Lensway.

HAHA, nei det vet jeg ingenting om :-DDDD

Dytter litt på denne jeg [:)]

hei:) var i usa i november!
huggies bleiene er dritgode, men superdyre.. så ikke regn med å spare penger på bleier..
klær til vesla var kjempebillig(ikke uten grunn at eg kom hjem med 69kilo baggasje, pluss håndbaggasje og vogn som eg hadde stappet full i ting den også hehe)  eg fant ikke særlig mye fine gutteklær, men jenteklær var det overflod av flotte klær. syns gutteklærne var litt nittitalls, men kan ha vært meg som var uheldig. eller forresten, på tommy h, gap og sånn var det fine gutteklær da.
masse å spare på merkeklær til ungene. kjøpte tommy h genser og bukse til vesla, og tøfler. genseren koster 650kr i norge,200kr der[:)] ellers er det kjempebillig med fisherprice leker, kjøpte en haug!
var innom en brillebutikk også faktisk. kikket på innfatninger, men var like dyrt som i norge. kikket ikke på linser da, men regner med det er samme prisklasse der og.
ellers mååå du kjøpe med deg en rompesalve til ungene som heter desitiny eller noe i den dur. blå og hvir tube.. åå kunne ønske eg hadde kjøpt flere!
tenke tenke. jo, kakepynt! de har masse stilig strø, penner ol til kaker der:) ta en tur innom vanlig supermarkedbutikk og vandre en time mellom hyllene, det er såå mye kjekt å dra med seg:)

ellers kan eg opplyse om(gjelder iallefall lufthansa) at voksne kan ha med seg to kofferter med max 23 kilo i hver, og ungen(vesla mi var bare 9mnd) kan ha EGEN koffert på 23 kilo hun også. så eg dro altså med meg 69kilo baggasje uten å betale en krone ekstra. MEN, det er kjempedyrt hvis du kommer over tillatt vektgrense. venninna mi som eg reiste med, hadde en kilo for mye i den ene kofferten sin, og måtte betale 150dollar for det.. er over 1000kr det[&:]
så vei baggasjen før hjemreise:) 

oki, ble langt dette hehe. men noe mer du kommer på du lurer på? Vi var i NY, men sov i new jersey:)

Det meste er billigere der. Også bleier. Men et tips fra en venninne som er der en del er at størrelsene er litt små. Hun måtte bruke en størrelse større en de her hjemme? Merkelig men men...

Tusen takk for alle svar[:)] Guttungen er så stor nå at vi betaler for setet hans også. Det betyr at han også kan ha med 2x23 kg. Tilsammen kan vi altså ha med 138 kg + 45 kg håndbaggasje [8D] Tror vi kan shoppe litt ja [;)] Skal forresten til Orlando og der har de flere Outlets med kjente merkevarer. Gleder meg [:)]

Da kjøper jeg linser før jeg drar [;)] Har du noen anbefalinger på noe vi gjøre mens vi er der? Skal jo innom de fleste parkene, men skal legge inn litt tid til shopping og bading også (skal være der i to uker). Beste sted å shoppe, bra mat, lønner det seg å kjøpe sånn "spis og drikk så mye du vil"-kort i parken (vet ihvertfall Universal har det)? Andre tips?

Dytter denne igjen [;)]

Pass på å sjekk om bleiene er parfymerte! Så ikke ungen din stinker parfyme! Vi kjöpte Huggies, og de var uparfymerte [:)]

Back
Topp