Pris pr kg pinnekjøtt *insp

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Var på butikken i sted og tittet på kiloprisen på pinnekjøttet. Det var store variasjoner i pris. Hvilken kgpris velger dere på pinnekjøttet? Ser det er så mange som mener pinnekjøtt er horribelt dyrt, men det var langt fra avskrekkende priser på mange helt fine alternativer på butikken.

Billigste pinnekjøttpris var 119,- kg. Kgprisen på ribben var for øvrig 49,90, 59,90, 69,90 og 79,90. Kalkunen lå på 49,90.

Det pinnekjøttet jeg har brukt å velge ligger vel på rett under 300/kilo. Mamma bruker velge billigste sort, og det er omtrent ikke kjøtt på. Derfor ønsker jeg heller å legge mer penger i det og få en god middag, enn å sitte å gnage på noe som minner om en gammel sau :p

Det jeg har kjøpt, lå også på rundt 300 per kg, kanskje litt i underkant. :)

Hos slakteren vi bruker, koster pinnekjøttet 299 kr kilo. Har aldri servert det, men tenkte å overraske mannen neste gang han har frihelg:)

Hos slakteren vi bruker, koster pinnekjøttet 299 kr kilo. Har aldri servert det, men tenkte å overraske mannen neste gang han har frihelg:)

Samme her :) Vi kjøper kun hos slakter. For kvalitetsforskjellen er himmelhøy. Slik som prisen :(

Er vel en 2-300 kr per kg på det vi kjøper ja. Mannen er kokk, så å kjøpe billigvariant som nesten bare er bein hadde nok ikke skjedd her:rolleyes:

Jeg kjøpt en pakke med Coop xtra pinnekjøtt i forrige uke. 119 eller 129kr/kg. Det var veldig fint faktisk. Store og kjøttfulle stykker. Ble positivt overrasket.

Aner ikke hva det vi bruker koster. Har ikke kjøpt enda i år. Det er vel gilde vi har brukt.

Kjøper som regel til 200-300 kr kg. Kjøpte ett til 150kr nå for og teste. Det var ikkje godt :/ kommer til og gå for kvalitet videre :)

Jeg kjøpt en pakke med Coop xtra pinnekjøtt i forrige uke. 119 eller 129kr/kg. Det var veldig fint faktisk. Store og kjøttfulle stykker. Ble positivt overrasket.
Det var dette jeg så i dag. Så helt fint ut. :) Coop hadde utrolig stort utvalg i mange prisklasser, men syns ikke deres merke skilte seg noe negativt ut til tross for prisen.

Eg kan kjøpe billig til "vanlig middag" viss det ser greit ut. Men til julafta bestiller vi pinnekjøtt av villsaulam frå ein lokal produsent. Tre hundre og noko pr kg. Synest det smakar så godt at det kan vi spandere på oss ein gong i året.

Eg kan kjøpe billig til "vanlig middag" viss det ser greit ut. Men til julafta bestiller vi pinnekjøtt av villsaulam frå ein lokal produsent. Tre hundre og noko pr kg. Synest det smakar så godt at det kan vi spandere på oss ein gong i året.
Vi gjør også det. Men ikke fra lokal produsent, men fra en på Flåm. Så får vi det ned til oss via bondens marked :) veldig godt og hyggelig :)

Skal vi se, er det sånn 179 eller noe sånn? Litt under 200 mener jeg. Pr kg, ferskt kjøtt, vi kjøper et halvt lam i oktober.

Vi går for hjemmelaget kvalitet, det er kjempegodt

på rema der jeg bor er det 99 kr kg for pinne kjøtt :) og det er ikke fra i fjort heller :P

Det var dette jeg så i dag. Så helt fint ut. :) Coop hadde utrolig stort utvalg i mange prisklasser, men syns ikke deres merke skilte seg noe negativt ut til tross for prisen.
Vi kjøpte en pakke Henriettes i tillegg, og den var det faktisk mindre kjøtt i, så poeng til Coop der :)

Vi spiser alltid røkt pinnekjøtt og det koster gjerne litt mer. Bruker minst 200 kr pr kg til julaften.

Back
Topp