pris på medisiner?

VilSåGjerne

Forumet er livet
som vi forsto det i går: vi tar først ett forsøk, betaler ca 15 tusen kr i medisiner,det som kommer over det får vi igjen fra trygdekontoret. vist dete blir negativt så tar vi ett forsøk til,pg vi kommer til å betale ca 15 tusen til i medisiner. blir disse 15 tusen tilbakebetalt av trygdekontoret?

Utgiftene på medisiner som overstiger 15000 gjennom alle forsøkene blir tilbake betalt sv trygdekontoret, du må bare legge ut for det da. Jeg bruker ca. 10 00 i medisiner pr. forsøk, så det varierer litt fra person til person hvor mye det koster hver gang. Men som sagt du betaler ikke mer enn 15 000 i medisiner for alle forsøkene dine[:)]

oki. då tror eg at eg hiver meg på 3 forsøk eg[:D]

bare sett igang du[:D]

en spray koster 1128 kr (det betalte jeg mener  jeg)
en runde med sprøyter ca 1300 (varierer med dosering hvor mye man trenger. jeg har lav dose, bare 100 ie, og holder til 4 dagers forbruk i en pk for 1300 kroner. så skal jeg ha 3 ganger disse rekner jeg med...altså 3900)
så kommer avgift til sykehuset på 1500 kr (pr forsøk)
og vi har utenom dette betalt (skal betale) ca 5000 i frakt på de nedfryste sædcellene (men det kommer utenom medisiner
så kommer el sprøyta, og den "etterbehandlingen" i tillegg.. hvor mye det er veit jeg ikke....

innvikla dette.hehe. håper du skjønte[:D]

ORIGINAL: babytutta

en runde med sprøyter ca 1300 (varierer med dosering hvor mye man trenger. jeg har lav dose, bare 100 ie, og holder til 4 dagers forbruk i en pk for 1300 kroner. så skal jeg ha 3 ganger disse rekner jeg med...altså 3900)
og vi har utenom dette betalt (skal betale) ca 5000 i frakt på de nedfryste sædcellene (men det kommer utenom medisiner
så kommer el sprøyta, og den "etterbehandlingen" i tillegg.. hvor mye det er veit jeg ikke....

ja sprayen koster 1228 for den kjøpte jeg i går.

hun damen på hausken mente at eg ville bruke ca 14000 og noe i medisiner[:D] skal på apoteket i morgen for å bestille inn resten[:D]

Har vært igjennom 2 forsøk, og vi gikk over 15.000 på andre.
Sendte alt av papirer til trygdekontoret,
og ca 4 uker senere var pengene på konto. [;)]
Skrev også reise regning vi da. Fikk igjen en god del på det også. [:)]
Er nå igang med 3 forsøk, så nå legger jeg ut alt selv.
Får ett papir av legen den dagen du er inne for å sette inn, som skal sendes sammen med kvitteringer.

ORIGINAL: VilSåGjerne

ORIGINAL: babytutta

ja sprayen koster 1228 for den kjøpte jeg i går.

hun damen på hausken mente at eg ville bruke ca 14000 og noe i medisiner[:D] skal på apoteket i morgen for å bestille inn resten[:D]

ja 1228..det kan stemme..hehe

vi kommer til å bruke 6300 på spray å sprøyter..å så kommer el sprøyta og den medisinen etter innsett i tillegg.
hvor mye koster det da??

ORIGINAL: miss86

Men har det ikkje noe å si når det er offentlig og privat?[8|]

reglene for egenandel på medisiner er det samme om det er privat eller offentlig, på de 3 første forsøkene (du får dekka inntil 3 forsøk,minus egenandel på 15000 på medisinene på totalt 3 forsøk)
men det som kommer utenom er på offentlige sykehus ca 1500 kr i "avgift", mens du på privat må betale lang mere pr forsøk i tillegg til medisiner.

rotete, men håper du skjønte det[:D]

Runder snart 13000,- jeg nå og da har jeg hatt et "fersk" egg forsøk og ruger nå på første fryse egg...[:D]

jeg betalte 9000 for de med jeg hentet på første ivf.
og 1600 for progesteron, fryseforsøk har det vært 108 for de tablettene og 1400 for progestan,

men man skal ikke regne med legetimene? altså den prisen vi betalte for å sette inn og ut og alt det der?

Hør med apoteket ditt, for vet at her i byen er det iallefall et apotek som sender krav direkte til nav FOR ALT OVER 15000,. Da slipper du å legge ut dersom det overstiger [:)]

Back
Topp