Lykkeliten
Glad i forumet
Utrolig flott å se hva dere gjør for andreMine har hatt julekalender og det kom på rundt 3000 kr. Har 4 barn i alderen 4-9 år. Det vart mye tull selvom di også fikk ting di trenger.
Så di 2 siste årene har vi heller brukt disse pengene på å lage til julegaver til di barna som ikke har så masse. Da er barna mine med på lekebutikken og velger ut ting. Så putter vi noe godt, sokker og slikt i hver pakke i tillegg. Vi prøver å lage ca 10 gaver. Så skriver vi på gutt 4 år, jente 6 år. Disse legger vi under ett juletre til Frelsesarmeen.
Så lager vi til 3 julekasser med diverse julemat og godt. Ca 500 kr pr kasse.
På finn.no er det mange som søker hjelp rundt juletider. Så velger vi ut 3 stykker som får julekasse.
I fjor lagde vi også til en bossekk med gaver til en pappa som hadde omsorgen for 3 barn. Men er mange luringer der ute.
Det har alt i alt komt på mellom 5000-8000 kr. Men barna mine elsker å være med på det og syns det er helt greit å ikkje få julekalender. Men noen dager i desember har eg pakket inn hemmelige lapper med aktiviteter vi skal gjøre ilag. Bake, pepperkakebyen, se en julefilm ++. Men på lille julaften henger der hver sin julesokk med godteri på peisen og nedenfor ligger en liten pakke fra nissen på julaften.
Vi prøver å gi mest ting vi hadde måttet kjøpt til barna uansett uten om litt ekstra, aktiviteter og lørdagsgodt ☺