Pris på kalendergaver + har dere julestrømpe i tillegg?

Mine har hatt julekalender og det kom på rundt 3000 kr. Har 4 barn i alderen 4-9 år. Det vart mye tull selvom di også fikk ting di trenger.

Så di 2 siste årene har vi heller brukt disse pengene på å lage til julegaver til di barna som ikke har så masse. Da er barna mine med på lekebutikken og velger ut ting. Så putter vi noe godt, sokker og slikt i hver pakke i tillegg. Vi prøver å lage ca 10 gaver. Så skriver vi på gutt 4 år, jente 6 år. Disse legger vi under ett juletre til Frelsesarmeen.

Så lager vi til 3 julekasser med diverse julemat og godt. Ca 500 kr pr kasse.
På finn.no er det mange som søker hjelp rundt juletider. Så velger vi ut 3 stykker som får julekasse.

I fjor lagde vi også til en bossekk med gaver til en pappa som hadde omsorgen for 3 barn. Men er mange luringer der ute.

Det har alt i alt komt på mellom 5000-8000 kr. Men barna mine elsker å være med på det og syns det er helt greit å ikkje få julekalender. Men noen dager i desember har eg pakket inn hemmelige lapper med aktiviteter vi skal gjøre ilag. Bake, pepperkakebyen, se en julefilm ++. Men på lille julaften henger der hver sin julesokk med godteri på peisen og nedenfor ligger en liten pakke fra nissen på julaften.
Utrolig flott å se hva dere gjør for andre :Heartbigred
Vi prøver å gi mest ting vi hadde måttet kjøpt til barna uansett uten om litt ekstra, aktiviteter og lørdagsgodt ☺

Kalender og julestrømpe her.
Landet vel på en 500 totalt, barnet fyller to i februar.
Mange av gavene blir gjenbruk senere (gidder for eksempel ikke kjøpe inn en ny kakeform hvert år når vi skal bake pepperkaker), og multipacks som deles opp (play-doh for eksempel).
Hver lørdag er det lørdagsgodt i kalenderen, og da kjøper vi ikke noe i tillegg. Hver søndag er det noe som passer til dagens aktivitet (julekort, baking, pakke inn gaver osv). Og de dagene det er arrangement i barnehagen, blir det klær/utstyr som passer til det (lucia, julegrantenning, nissefest osv).

På julaften kommer julestrømpen i tillegg med klistremerkehefte/aktivitetshefte (blir nok julehefte når lesinga er på plass), tannbørste og noe pynt som kan brukes på formiddagsbesøket vi drar på (der nissen kommer).
Takk for mange gode tips jeg vil ta i bruk ☺☺☺ lurt!

Ja pakkekalender. Vi har bare en gutt så vi kjøper en liten ting fra 10-50 kr hver dag. Svigermor kjøper stor gave hver søndsg, og lørdagene(evt abdre dager i tillegg) skal vi gi opplevelsesgaver. Som å dra i pepperkakebyen, lysfesten, kino og bake pepperkaker.
Julestrømpe får han og:) med sunneting oppi, litt godteri og en film og en liten leke:)

Back
Topp