Pris på kalendergaver + har dere julestrømpe i tillegg?

Lykkeliten

Glad i forumet
Når jeg vokste opp fikk jo ikke vi kalendergaver noe jeg alltid ønsker meg så da må vi gjenskape den gleden til barna.

Men jeg ser jo det åra før at jeg har tatt helt av. Handlet masse på tilbud å gavene har hatt en verdi på langt over 1000 kr pr pers.

Så i år prøver vi å holde oss til 20 kr pr pakke.
+ noen dyrere gaver som nattpysj + undertøy + litt aktiviteter inn i mellom.

Men allikevel er jo det mye penger i de kalenderene. Er det fler enn meg som legger ganske mye i Det?
Vil jo ikke de skal bli bortskjemt heller.

Starter kalenderluke 1 med sjokoladekalender.
Avslutter med godte julestrømpe.
Men når jeg var lita hadde vi julestrømpe som hang ved peisen med mye spennende ned i.. føler det blir litt smørpåflesk

Hvilken prisklasse har dere?
Har dere flere kalendere?
Gode ider til andre påfunn i kalenderen?

Legger også inn lørdagsgodt i kalenderen.
Så mye som jeg måttet ha kjøpt uansett

Barna er 2 og 4.
Pluss lager til et par voksne

Her har begge gutta hver sin pakkekalender. Og jeg er nok som du, det blir raskt veldig mye penger. ☺️ Er nok på rundt 1000/1500,- pr kalender. Noen dager får de litt billigere gaver (liten lekebil, såpebobler el.), andre dager litt dyrere (puslespill, bøker, klær etc.) Når de blir litt eldre så kommer ulike aktiviteter til å være en del av kalenderen også. :)

På julaften kommer de til å få strømpe med litt frukt“godis” av ulike slag, kanskje en liten juiceboks etc. + en større morgengave. Gutta–boys er 3 og 1 år. ❤️

Aaaaah, elsker den magiske juletiden. ☺️

pris varierer
vi puttet kinobilletter og teaterbilletter inni noen ganger å det står på
Har julestrømpe i tillegg

Her har begge gutta hver sin pakkekalender. Og jeg er nok som du, det blir raskt veldig mye penger. ☺️ Er nok på rundt 1000/1500,- pr kalender. Noen dager får de litt billigere gaver (liten lekebil, såpebobler el.), andre dager litt dyrere (puslespill, bøker, klær etc.) Når de blir litt eldre så kommer ulike aktiviteter til å være en del av kalenderen også. :)

På julaften kommer de til å få strømpe med litt frukt“godis” av ulike slag, kanskje en liten juiceboks etc. + en større morgengave. Gutta–boys er 3 og 1 år. ❤️

Aaaaah, elsker den magiske juletiden. ☺️

Herlig
Flott det bare ikke er meg da. Har drevet å sett på de ferdig kalenderene. Er mange til jenta men svært få til gutten. Liker å gjøre litt likt jeg da.

I år tenkte jeg at pepperkakehus og julemanner skulle være en del av kalenderen.

Her er det ikke lagt så mye arbeid med pakkekalender:oops: kjøper griseflaks alle dager foruten lørdagene, da ligger det millionflax. Bruker å levere inn de dem vinner på i romjula og drar på salg:joyful:
Har julestrømpe som er fylt med godteri, lesestoff, kinobillett og badelandsbillett på juleaften + pysjamas og fellesgave fra nissen.
Vi har ikke nisse som kommer på selve julaften, han setter igjen nissegave i nissepose ved juletreet natt til julaften.
Barna er 13 og 9 år:happy:

Mine har hatt julekalender og det kom på rundt 3000 kr. Har 4 barn i alderen 4-9 år. Det vart mye tull selvom di også fikk ting di trenger.

Så di 2 siste årene har vi heller brukt disse pengene på å lage til julegaver til di barna som ikke har så masse. Da er barna mine med på lekebutikken og velger ut ting. Så putter vi noe godt, sokker og slikt i hver pakke i tillegg. Vi prøver å lage ca 10 gaver. Så skriver vi på gutt 4 år, jente 6 år. Disse legger vi under ett juletre til Frelsesarmeen.

Så lager vi til 3 julekasser med diverse julemat og godt. Ca 500 kr pr kasse.
På finn.no er det mange som søker hjelp rundt juletider. Så velger vi ut 3 stykker som får julekasse.

I fjor lagde vi også til en bossekk med gaver til en pappa som hadde omsorgen for 3 barn. Men er mange luringer der ute.

Det har alt i alt komt på mellom 5000-8000 kr. Men barna mine elsker å være med på det og syns det er helt greit å ikkje få julekalender. Men noen dager i desember har eg pakket inn hemmelige lapper med aktiviteter vi skal gjøre ilag. Bake, pepperkakebyen, se en julefilm ++. Men på lille julaften henger der hver sin julesokk med godteri på peisen og nedenfor ligger en liten pakke fra nissen på julaften.

Om man ikke tar helt av på gavene så får man det ikke så altfor dyrt. Målet skal jo være spenningen, ikke flotte leker/gaver. "Skikkelige" gaver får de jo julaften. I fjor kom kalenderen til dengang fireåringen på 400kr.

Noen gaver var litt dyrere, men innehold mange deler, så jeg fordelte de på flere pakker. Og noen dager hadde vi aktiviteter som å lage fuglemat, lage pepperkaker osv. Ikke noe som koster mye.

Er ferdig med innkjøp til jentas aller første adventskalender (hun blir 3 i februar) og landa vel på ca 600kr. Det er mer enn nok for vår del, særlig siden hun er så liten at hun ikke skjønner verdien av ting uansett. Hun får sånne store nabbiperler (kjøpt en stor eske og fordelt på mange pakker), modelleire, forkle (til pepperkakebaking[emoji6]) og litt godt i helgene. Julestrømpe blir det ikke i år i alle fall, den tradisjonen er ikke jeg vant til uansett.

Mine får julestrømpe slik jeg fikk julestrømpe, den fylles med godsaker natt til første juledag. Ikke mye spennede. Bare godteri og frukt egentlig.

Kalenderen handler jeg mest billige ting på ebay og wish, i tillegg til noen sjokoladenisser, tradisjonen er en sånn stor hul nisse i sjokolade på julaften og noen mindre i løpet av desember.

Prisen på det hele dobles sånnsett av at de en dag får tur på kino for å se julefilm

Jeg vil ikke gi rusk og rask det skal være skikkelige ting. Men ikke dyre ting nødvendigvis. Fargeblyanter til påfyll i skolesakene f.eks. Og altså klistremerker til å lage julekort til besteforeldre og sånn.

Mine får julestrømpe slik jeg fikk julestrømpe, den fylles med godsaker natt til første juledag. Ikke mye spennede. Bare godteri og frukt egentlig.

Kalenderen handler jeg mest billige ting på ebay og wish, i tillegg til noen sjokoladenisser, tradisjonen er en sånn stor hul nisse i sjokolade på julaften og noen mindre i løpet av desember.

Prisen på det hele dobles sånnsett av at de en dag får tur på kino for å se julefilm

Jeg vil ikke gi rusk og rask det skal være skikkelige ting. Men ikke dyre ting nødvendigvis. Fargeblyanter til påfyll i skolesakene f.eks. Og altså klistremerker til å lage julekort til besteforeldre og sånn.

Jeg kjøper heller ikke tull selv om det er billig. Er som regel ting jeg vet de vil like og trenger. :)

Jeg kjøper heller ikke tull selv om det er billig. Er som regel ting jeg vet de vil like og trenger. :)
Mm. Det trenger nemlig ikke koste så mye. Heldigvis. Jeg deler glatt opp over flere dager og sånn. Vi har tre barn og jeg prioriterer ikke mange tusen på kalender til dem. Lager til mannen også. Men for det meste bare en enkel sjokoladebit. Og kommet til å slenge inn svarte sokker på dager han trenger det ;-)

Mm. Det trenger nemlig ikke koste så mye. Heldigvis. Jeg deler glatt opp over flere dager og sånn. Vi har tre barn og jeg prioriterer ikke mange tusen på kalender til dem. Lager til mannen også. Men for det meste bare en enkel sjokoladebit. Og kommet til å slenge inn svarte sokker på dager han trenger det ;-)

Jepp, er ganske greit å dele opp. Og i noen pakker er det en pepperkake eller en snopeting. Og aktiviteter. En trenger heldigvis ikke komme opp i flere tusen til ett barn. :)

Jepp, er ganske greit å dele opp. Og i noen pakker er det en pepperkake eller en snopeting. Og aktiviteter. En trenger heldigvis ikke komme opp i flere tusen til ett barn. :)
Aktiviteter ja.

Og kino skulle vi uansett gått på. Men i fjor betalte mamma og pappa det og tok med alle barnebarna

Max 50pr.gave men vi kjøper bruksting, til hu på 9 blir det litt forskjellig, lipgloss, sokker, truser, ridehansker,ridestrømper, vanter, lue, pysj, godis osv osv...

Kalender og julestrømpe her.
Landet vel på en 500 totalt, barnet fyller to i februar.
Mange av gavene blir gjenbruk senere (gidder for eksempel ikke kjøpe inn en ny kakeform hvert år når vi skal bake pepperkaker), og multipacks som deles opp (play-doh for eksempel).
Hver lørdag er det lørdagsgodt i kalenderen, og da kjøper vi ikke noe i tillegg. Hver søndag er det noe som passer til dagens aktivitet (julekort, baking, pakke inn gaver osv). Og de dagene det er arrangement i barnehagen, blir det klær/utstyr som passer til det (lucia, julegrantenning, nissefest osv).

På julaften kommer julestrømpen i tillegg med klistremerkehefte/aktivitetshefte (blir nok julehefte når lesinga er på plass), tannbørste og noe pynt som kan brukes på formiddagsbesøket vi drar på (der nissen kommer).

Jeg bruker alltid for mye, både på julegaver og kalendergaver.

Jeg pleier å begynne tidlig å handle inn, problemet er at jeg angrer på kjøpene og tenker jeg må kjøpe litt mer eller andre ting, så blir fort dyrt!

Tenkte å prøve å begrense det til 500 kr pr kalender nå, til mann , ei på 7 og en på 2.
Alle har sjokolade kalendere også.

Julestrømper får de også, litt snop og en leke som kan holde de opptatt frem til middag og slikt:)

Jeg lager til femåringen:) var fornøyd med at jeg kjøpte 20 gaver til 200:D hun ønsker seg egentlig bare haribokalender tror jeg:p mangler noen få.
På julaften fyller jeg en julestrømpe med godis før jeg går på jobb:)

Pysj, truser, sokker og strikk var gode ideer. Redd det ble litt mange viskelær, fem stk:p

Her er det ikke lagt så mye arbeid med pakkekalender:oops: kjøper griseflaks alle dager foruten lørdagene, da ligger det millionflax. Bruker å levere inn de dem vinner på i romjula og drar på salg:joyful:
Har julestrømpe som er fylt med godteri, lesestoff, kinobillett og badelandsbillett på juleaften + pysjamas og fellesgave fra nissen.
Vi har ikke nisse som kommer på selve julaften, han setter igjen nissegave i nissepose ved juletreet natt til julaften.
Barna er 13 og 9 år:happy:
Ja, det er jo en måte å gjør det på. ☺ kjekt å se forskjellige måter også.. selv om våres er alt for små til det enda ihverfall.
Det med nissen tenke jeg vi kanskje kan prøve. Så de går det på morgen eller kveld ?

Back
Topp