Pris på kake

AB

Forumet er livet
Hvis du skulle lage ei kake på bestilling til et firma. Du estimerte at det tar mellom 15 og 20 timer fra du begynte å bake til du var ferdig med å pynte. Utgiften for selve kaka ville komme på en plass mellom 3 og 400 kroner. Den var til ca 75 personer. Hvor mye ville du tatt for kaka da? .. Synes det er så vanskelig å si en pris. Blir jo uansett ikke noe særlig fotjeneste på det. Når jeg lager til private har jeg stort sett en fast sum på 500 kroner, men dette blir et mye større prosjekt da jeg skal lage en ganske stor kake i flere lag.

Hadde glatt tatt 1000,-!
Stor kake og stor jobb, så da må de bare betale [:)]

ORIGINAL: Anni81

Hadde glatt tatt 1000,-!

ja, tenkte på den summen selv. Tenkte bare jeg måtte høre for blir alltid litt i tvil om sånne priser som en tar for ting man lager selv[8|][:)]

ORIGINAL: mitt eget firkløver

ORIGINAL: AB

ORIGINAL: Anni81

Hadde glatt tatt 1000,-!

ja, tenkte på den summen selv. Tenkte bare jeg måtte høre for blir alltid litt i tvil om sånne priser som en tar for ting man lager selv[8|][:)]

Kan du ikke sjekke hva et bakeri tar for noe tilsvarende, så har du jo en pekepinn?

jo, det kan jeg jo[:)]

Ville ihvertfall tatt 1500 kr, og da er du billig. Jeg er også egentlig alt for billig på kakebestillinger. De som driver med dette mye tar jo f.eks 200 bare for å lage en liten pynte-figur. Og 3000-4000 kr for en kake så stor som du skal lage nå.

Når vi bestiller kaker til ca 60 personer på jobb, så betaler vi ca mellom 800 og 1200 kr, avhengig av hva slags kaker det er.

ORIGINAL: *Nothernstar*

Ville ihvertfall tatt 1500 kr, og da er du billig. Jeg er også egentlig alt for billig på kakebestillinger. De som driver med dette mye tar jo f.eks 200 bare for å lage en liten pynte-figur. Og 3000-4000 kr for en kake så stor som du skal lage nå.
Mannen mente på at jeg bør ta 1500,- sjekka på de lokale bakeriene og de tar 900 for ei vanlig bløtkake til 45 stk...

Back
Topp