Pris på gave som forlover

**Bella**

Elsker forumet

Samboeren min er forlover til bestekompisen sin, bruden er en av mine beste venninner. Hvor mye er det vanlig å legge i gave?? De har lagd en ønskeliste der vi kan velge mellom flere prisklasser.

Hva er vanlig?

Det må dere jo nesten se an ift deres økonomi..

Min samboer var forlover i fjor - gaven var på 1300kr fra oss.
Aner ikke hva som er vanlig jeg egentlig.

Jeg tenker rundt 1000 jeg da.. pluss minus, alt etter deres økonomi.. :)

Skal i bryllup til min nære venninne i sommer og har valgt å bruke nærmere 1000kr på gave.. Er ikke forlover, men en av de næreste venner :) Hadde jeg vært forlover ville det nok ligget på rundt 1000kr da også :)

Kidada skrev:
Jeg tenker rundt 1000 jeg da.. pluss minus, alt etter deres økonomi.. :)

Jeg fikk 2000 kr av forloveren min når jeg giftet meg...

I vår gjeng gir vi en gave til brudeparet+ at forloveren gir en gave som er kun til den den er forlover for.
Vi gir 1000 kr per par. Prisen på den gaven som er fra forloveren spiller ikke så stor rolle. Det er en gave som enten er veldig personlig, eller en gang man vet den setter pris på. 
Jeg ga en hjemmelaget album fra hele oppveksten vår. 

lillegulli skrev:
I vår gjeng gir vi en gave til brudeparet+ at forloveren gir en gave som er kun til den den er forlover for.
Vi gir 1000 kr per par. Prisen på den gaven som er fra forloveren spiller ikke så stor rolle. Det er en gave som enten er veldig personlig, eller en gang man vet den setter pris på. 
Jeg ga en hjemmelaget album fra hele oppveksten vår. 

Det må hun ha blitt utrolig glad for. For en fantastisk gave:)

Når jeg var forlover til min beste venninne for 4 år siden ga vi ca 1500 som par. Hadde jeg da vært singel hadde jeg nok kanskje bare gitt 1000 ca-ish... Noen hundrelapper fra eller til er ikke så nøye... Og i tillegg laget jeg fotoalbum fra utdrikkingslaget.

Det samme fikk jeg igjen av samme venninne som var min forlover i fjor.

når jeg var forlover ga vi for 1000 kr. til "vanlige" venner gir vi 500. og til nære venner et sted mellom 500 og 1000 :)

Jeg skal også være forlover snart, og lurte på det samme. Men jeg hadde trodd det var vanlig med mer jeg? Jeg og sambo var i bryllup til hans venninne for noen år siden, da gav vi for 1000kr. tilsammen, det blir jo 500kr. for hver av oss. Så jeg har planlagt å bruke mer på min bestevenninne som jeg er forlover for, som da vil være fra begge.
Synes å lese det var vanlig med ca. 3000 fra forlover jegemoticon
Nå har vi jo en helt grei økonomi da, men er det for mye? emoticon

Back
Topp