Pris på dagmamma

Kontantstøtten+det barnehagen koster pr mnd..

• Liker
Reactions: BMC
Det kommer an hvor i Norge bor du. Har hørt at noen tar 5 tusen. om de passer på flere barn blir det billigere

Det kommer an hvor i Norge bor du. Har hørt at noen tar 5 tusen. om de passer på flere barn blir det billigere
Man vil jo helst ikke at de skal passe så mange, da blir det mindre omsorg på hvert barn. Skulle jeg hatt dagmamma for en ettåring hadde jeg gått med på at hun passer ett barn til, men ikke fler. Er barna eldre er det litt annerledes.

De som tar 5000, jobber jo gjerne svart? Nå er vel kontantstøtten på 6000,-

Men om det hadde vært billigere tjener jo folk på å ha barna hjemme et ekstra år fra bhg.
Det høres dyrt ut, men om du ser på regnestykket slik:
6000,- i kontantstøtte + 2700,- i gjennomsnitts bhg utgifter = 8700,- pr. mnd til dagmamma.

Dagmammaen har ungen(e) 5 dager i uka × 4 uker pr. mnd (gjennomsnittlig)

8700÷4 = 2175,- pr uke
2175÷5 = 435,- pr DAG!

Da er det vel plutselig ikke så dyrt?!?
Å betale noen i underkant av 500,- pr dag for å passe ungen i 7-8 timer er faktisk ikke dyrt -syns jeg da ;)

Men om det hadde vært billigere tjener jo folk på å ha barna hjemme et ekstra år fra bhg.
6000,- i kontantstøtte + 2700,- i gjennomsnitts bhg utgifter = 8700,- pr. mnd til dagmamma.

8700÷4 = 2175,- pr uke
2175÷5 = 435,- pr DAG!

Å betale noen i underkant av 500,- pr dag for å passe ungen i 7-8 timer er faktisk ikke dyrt -syns jeg da ;)
Nei egentlig ikke dyrt hvis en ser på det slik.dagmammaen tjener ikke mye da nei:o

Nei egentlig ikke dyrt hvis en ser på det slik.dagmammaen tjener ikke mye da nei:o

I tillegg må dagmammaen hvis ho er registrert og driver lovlig betale forsikring og betale skatt om eg ikkje husker helt feil...

8700÷4 = 2175,- pr uke
2175÷5 = 435,- pr DAG!

Så skal man trekke fra skatt... Er dårlig timesbetalt for å si det slik...

Så skal man trekke fra skatt... Er dårlig timesbetalt for å si det slik...

Ja, de som ikke jobber svart trekker fra skatt -og da blir det enda lavere timesbetalt. Kan ikke skryte av den timeslønnen akkurat..

Er nok ikke noen som jobber som dagmamma for å bli rik. Enten så kan det være noen som er hjemme med egne barn og vil spe på litt inntekt. Eller så er det noen som nærmer seg pensjonsalder og kanskje ikke orker full jobb.

Er nok ikke noen som jobber som dagmamma for å bli rik. Enten så kan det være noen som er hjemme med egne barn og vil spe på litt inntekt. Eller så er det noen som nærmer seg pensjonsalder og kanskje ikke orker full jobb.
Pensjonsalder og ikke orker full jobb? Litt nødløsning kanskje? Ville nok sørget for å sende barnet mitt et sted hvor hun blir stimulert og får brenne en del energi. Så det måtte blitt en som er i ganske så god form. Vil at hun skal være litt ute hver dag også ;)

Back
Topp