pris på bryllupsgave

Conte§§a

Gift med forumet
Hvor mye er vanlig å gi i gave til nær familie? Feks bror..

Hører om noen som mener dte er vanlig å gi det kuverten koster pr person i bryllupet,men jeg syns det er ALT for mye med gave til 2000 kr.

Hvor mye ville dere kjøpt gave for til broren og svigerinnen din?

Vi har gitt 1000 kr til søsken når de gifter seg..

Jeg ville gitt 2000,- i bryllupspresang til våre søsken. Vi har brukt å gitt 1000,- til stordager, og synes bryllupsgaven må være større. Vi har begge gaveglade familier, men ville aldri gitt gave som hadde slått ut budsjettet heller.
Viktig å gi etter pengeboka[:)]

Tja...til litt mer perifere venner har vi gitt 500 som par, ville derfor gitt 1000-1500 som par til bror/søster[:)]

Her er det lenge til det blir søsken som gifter seg, men pleier å være 5-600kr til venner. Og andre i familien rundt 1000kr. Så tipper det hadde blitt 1500kr til søsken.

Jeg har gitt 700,- til venner. Hadde nok gitt ca 1500-2000,- til søsken.
Men uansett så må man jo gi etter hva man har råd til gi. Hadde ikke gitt så mye om jeg ikke hadde hatt råd til det.

ORIGINAL: ra81

Tja...til litt mer perifere venner har vi gitt 500 som par, ville derfor gitt 1000-1500 som par til bror/søster[:)]

samme her[:)] men synes 2000 kr er litt mye penger selv...

Pleier å gi et sted mellom 500-1000 til venner. Ut i fra det ble det logisk nok mer til søstera mi som er nærmere meg enn vennene mine.
Utover det pleier jeg å vurdere det litt opp mot andre ting.
Har vært i utdrikningslag som kostet meg godt over 3000 spenn. I slike tilfeller lar jeg deltakelse i utdrikningslag være en "del" av gaven og gir gave til en lavere verdi på selve festen.

Vet ikke hva som er vanlig, men siden de fleste ikke har så mange søsken og de forhåpentligvis gifter seg maks en gang i løpet av livet ville jeg nok brukt litt penger på gave! Jeg synes ikke 2000 høres mye ut, men det kommer jo ann på økonomien. Bør jo ikke blakke seg helt ut, det ville nok ikke brudeparet ønsket heller [:)]

Da søstern gifta seg (som da var på samme dagen som da jeg gifta meg [:D]), så ga vi hverandre gave på 1500 kr.

Tror eg ville gitt 1500-2000 kr.
Til venner/søskenbarn gir vi for 700 ca.

Takk,etter å ha tenkt meg litt om tror jeg vi går for 1500. Er jo tross alt broren min,og tror jeg uansett hadde gitt 1000 hvis jeg hadde vært alene om gaven[:)]

Det begynner å bli noen år siden nå, men jeg tror jeg gav for ca. 2500 til søsteren min når hun giftet seg. Hun er mitt eneste søsken, så jeg syntes det måtte være såpass:) Men for all del...Man kan få mye flott for 1500,-![:)]

ORIGINAL: Spent24

Takk,etter å ha tenkt meg litt om tror jeg vi går for 1500. Er jo tross alt broren min,og tror jeg uansett hadde gitt 1000 hvis jeg hadde vært alene om gaven[:)]

Vi har lagt oss på ca 1500 vi også (er jo Sigurd sin bror som skal gifte seg)! :)

Vi gav 1000 til et nært vennepar av oss (hvor sambo var forlover).

Storebroderen er veldig svær med oss, og ikke minst Ann-Heøen, som han er fadder på! Så gifter han seg, så blir det nok rundt 2000 + [:)]

ORIGINAL: Ceciliekje

Vet ikke hva som er vanlig, men siden de fleste ikke har så mange søsken og de forhåpentligvis gifter seg maks en gang i løpet av livet ville jeg nok brukt litt penger på gave! Jeg synes ikke 2000 høres mye ut, men det kommer jo ann på økonomien. Bør jo ikke blakke seg helt ut, det ville nok ikke brudeparet ønsket heller [:)]

enig[:)]

Back
Topp