Pris på barnevogn

Lillemy93

Forelsket i forumet
Hei dere! Jeg har begynt å kikke på barnevogner, litt tidlig å kjøpe kanskje men må jo begynne å planlegge litt :) liker veldig godt emmaljunga sine, men de er jo blant de dyreste slik jeg har forstått det.. Så jeg lurer på hvor mye penger man normalt legger i barnevogn? :)

Er jo ikke unormalt å kjøpe emmaljunga, for å si det sånn. Men mange kjøper brukt, og sparer litt der. Tenker jeg skal begynne å følge med bruktmarkedet etterhvert, men jeg er jo så vrang på vogn at jeg tror aldri jeg kommer til å finne en jeg liker helt uansett...

Hei dere! Jeg har begynt å kikke på barnevogner, litt tidlig å kjøpe kanskje men må jo begynne å planlegge litt :) liker veldig godt emmaljunga sine, men de er jo blant de dyreste slik jeg har forstått det.. Så jeg lurer på hvor mye penger man normalt legger i barnevogn? :)
Jeg tror vi betalte 9.000-10.000 komplett med bag, sittedel, fotpose etc. Ikke akkurat billig, men den har vært veldig mye brukt, både hjemme og til sovevogn i barnehagen etterhvert, og er nå faktisk like fin og klar for nummer 2 :)

Er jo ikke unormalt å kjøpe emmaljunga, for å si det sånn. Men mange kjøper brukt, og sparer litt der. Tenker jeg skal begynne å følge med bruktmarkedet etterhvert, men jeg er jo så vrang på vogn at jeg tror aldri jeg kommer til å finne en jeg liker helt uansett...

Nei sant :) trenger argumenter for å overtale samboeren, hehe :) jeg tenker at jeg aller helst vil kjøpe nytt siden jeg vil kunne bruke den til neste barn også, men ser at mange selger vogner som er veldig fint brukte også, så vurderer det :) men så er det ikke AKKURAT de detaljene jeg vil ha osv.. Ååh, hadde jeg bare vært litt mindre kresen! :(

Nei sant :) trenger argumenter for å overtale samboeren, hehe :) jeg tenker at jeg aller helst vil kjøpe nytt siden jeg vil kunne bruke den til neste barn også, men ser at mange selger vogner som er veldig fint brukte også, så vurderer det :) men så er det ikke AKKURAT de detaljene jeg vil ha osv.. Ååh, hadde jeg bare vært litt mindre kresen! :(

Er mange variabler i funksjon ja, det meste føler jeg er udiskutabelt, men om noen selger det vi er på jakt etter, så. :p

Vi kjøpte emmaljunga til første. Eeelsker den! Den er for vår del verdt hver ei krone. Nå har tre barn brukt den, så 9.000 delt på tre ble litt billigere ;) har ei venninne som kjøpte brukt første gang og har måttet ut med 3-4.000 per vogn uansett. Om du tenker å ha vogna til flere så blir det jo ikke SÅ dyrt ;)

Så lenge man kan klare seg med en vogn tenker jeg at man gjerne kan legge litt penger i det, men ser jo på svar i andre diskusjoner her inne at flere har mange vogner. Jeg ønsker meg selv Stokke Trailz, som koster 12.000 komplett. Hvis det viser seg at jeg trenger flere vogner (trille til småturer og reiser, og sovevogn til bhg) som flere mener, så synes jeg det er vanskelig å forsvare å bruke så mye penger på en enkelt vogn.

De fleste vogner er på tilbud støtt og stadig. Meld deg inn i kundeklubben til Barnas Hus og Babyshop :)

For min del bruker vi vogn ganske mye, og jeg synes det er viktig med en stødig og god vogn, jeg bestemt meg tidlig for å kjøpe en emmaljunga sist, og begynte tidlig å spare, å heller brukte mindre penger på meg selv frem til fødselen :)

Hvor mye man velger å bruke på vogn tar utgangspunkt i økonomien for øvrig :) Om du har god økonomi og ønsker å bruke 20 000kr+ på vogn, så tenker jeg at det må være like greit som å kjøpe en brukt til 5 000kr om man har en stram økonomi :)

Glad for at svigermor skal spandere vogn på oss, er jo sviiiindyrt!

Til dere som skal kjøpe vogn: sjekk om vogna finnes på www.kiddies24.com - mange tusen å spare om de har den... Vi kjøpte komplett TFK med bag og sittedel der, og betalte 5500,-! Det er tollfritt å bestille barneutstyr fra utlandet. Dette stedet ligger i Tyskland, vi fikk alt 1 uke etter bestilling. Prisene på siden er med 19% mva. Bare legg på 6% så får du norsk pris... Fraktfritt over 500 euro. Mva betaler du da du henter ut på posten. Bare et tips...

Har emmaljunga og som flere skriver er det en solid vogn som tåler mye. Betalte 9500 for vår med myggnett regntrekk fotpose bagdelen stelleveske og er super fornøyd. Har hatt den til nr 1 og blir å bruke den samme til nr 2 også

Regner nesten med det blir emmaljunga her, har hørt så mye positivt om dem, pluss at de er ganske fine :) får heller bruke mindre penger på meg selv :D

Back
Topp