Pris for dåpskake

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Diskusjon i heimen:

Synes dere 1000 kr for dåpskake er mye?

Marsipan med pynt osv. :)

Kommer an på str det.
Men en standard marsipankake i ca 20-24 biter, er 1000kr mye.
Er det med ekstra pynt som bilde, ekstra hvit marsipan, ekstra roser og andre blomster eller figurer som ofte håndlages er det ikke så mye :)

Fra bakeri eller hjemmelaget?
F.eks på bakeriet her så tar de 910 kr for en kvadratisk kake som utgjør ca 30 biter. (30x40 cm). Da er det med bilde og pynt.

Kommer veldig an på størrelsen og hvor mye pynt, det er faktisk mye jobb å lage fine kaker med mye pynt :)

Kommer an på størrelsen men for 20-30 biter med pynt, så er det helt normal pris fra bakeri. Og vet om endel private som tar rundt tusenlappen for fine kaker de selger og. Tar ofte mye tid å lage så er mer enn bare ingredienser som skal dekkes.

800kr er vanlig her, men kommer jo an på pynten. Men 16 biter marsipankake koster rundt 600kr, så om den er til 25-30 syns jeg ikke det er så veldig ille egentlig.

Det kommer vel ann på om det er standard "masseprodusert" kake fra konditori, eller spesialbestilt fra hobbybaker. Førstnevnte får ingredienser mye billigere enn en privat, og sistnevnte lager ofte mer forseggjorte kaker.

Jeg har laget noen kaker med personlig pynt, og det tar utrolig mye tid. Ingrediensene alene (inkl konditormarsipan, farger, perler, kakebrett og eske) ligger på rundt 500 kr, så det blir ikke all verdens timelønn. I tillegg kommer utgifter for strøm til stekeovn, kjøkkenmaskiner og varmt vann til oppvask samt kjøring for innkjøp av ingredienser og evnt levering av kake. Spiselig bilde (150 kr) kommer i tillegg.

Jeg syns det høres mye ut og hadde ikke gidda å betale det for ei kake.

Back
Topp