Pris for barnevakt en hel dag/natt?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Regner med at noen av dere skjønne her har erfaring med barnevakter og priser osv.
Vi skal gifte oss, og trenger barnevakt når vesla er 6 mnd gammel.

Tenkte da å leie et ekstra hotellrom der vi skal ha festen - og at vedkommende er der og passer den lille.

Det blir fra ca kl 15 til rundt kl 02 om natten tenker jeg. Tenkte at vedkommende kunne velge om de ville overnatte, eller reise hjem etterpå. Om de ønsker å ta med seg en venninne eller noe for selskapets skyld er det selvsagt helt greit. Litt usikker på alder på vedkommende enda. Enten mellom 17-20 eller mellom 23-30. Spørs litt hvem valget faller på. Dette kan jo kanskje også ha litt å si for prisen som er fair (?).

Hva tenker dere en rimelig pris og ordning matmessig osv er for noe sånt?
Evt. noen som har gjort noe liknende og har noen gode råd/tips for å få det best mulig, og greit også for den som skal passe?

Ta den dere er tryggest på ihvertfall, 6 mnd gammel baby krever litt av både stell og innsikt.. Jeg ville ha tilbudt fri "kost og losji", penger for transport dersom nødvendig, og kanskje 1500-2000 for jobben? Det er jo ganske mange timer + ugunstig arbeidstid (natt) det er snakk om. Jo bedre vilkår jo bedre rammer rundt barnepasset, tenker jeg. Kan dere bare slappe av og nyte dagen vel viten om at baby er i trygge hender :)

Har sittet en del barnevakt for ei jeg var trillepike til fra hun var 3 mnd. Og jeg passet henne fra 12 til 02 ca. Hun var vel kanskje rundt året. Fikk 500 kr for det, fikk også 500 kr for å sitte barnevakt da de giftet seg og jeg satt fra 19.00 til 02-03 tiden. Det er jo noen år siden nå da, 3-4 år kanskje. Og jeg var 16-18 år syntes det var helt greit da, de hadde handlet inn mat og godis og jeg kunne ha med meg venninne hvis jeg ville det. Jeg elsket jo å sitte barnevakt, så jeg kunne sikkert nesten gjort det gratis også :)

Har sittet en del barnevakt for ei jeg var trillepike til fra hun var 3 mnd. Og jeg passet henne fra 12 til 02 ca. Hun var vel kanskje rundt året. Fikk 500 kr for det, fikk også 500 kr for å sitte barnevakt da de giftet seg og jeg satt fra 19.00 til 02-03 tiden. Det er jo noen år siden nå da, 3-4 år kanskje. Og jeg var 16-18 år syntes det var helt greit da, de hadde handlet inn mat og godis og jeg kunne ha med meg venninne hvis jeg ville det. Jeg elsket jo å sitte barnevakt, så jeg kunne sikkert nesten gjort det gratis også :)
Kan vel også legge til at hun var et mareritt å få i søvn, jeg har god tålmodighet jeg da, så var ikke sånn at jeg ikke ville passe henne på grunn av det, men kunne fort måtte gå å bysse henne i søvn i 1 time før hun sovnet, da var hun 2, og veide jo litt.

Back
Topp