Prioriteringer

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen syns det gjerne er helt uforståelig å bruke 700tusen på en bil, mens andre ok.
Andre bruker 50000+ på reiser i sommer, andre koser seg hjemme.
Andre oppussing, ofte ute å spiser osv.

Hvordan og hva prioriteringer dere penger på hos dere?

Har hverken råd til 700000 på bil eller 50000 på reiser.
Her prioriteres det å ha tak over hodet og en bil som er i god stand.
Liker å reise og oppleve ting, men trenger ikke koste så mye:)

Har hverken råd til 700000 på bil eller 50000 på reiser.
Her prioriteres det å ha tak over hodet og en bil som er i god stand.
Liker å reise og oppleve ting, men trenger ikke koste så mye:)

Neida, de færreste har gjerne det:) Skulle utdypet det i hovedinnlegget...men pyttsann:P

Her har vi stort hus og ganske dyre biler, jobber mye og sparer til ett par ordentlige ferier i året.
MEN vi er svært sjelden ute på noe noen av oss, spiser sjelden ute og shopper sjelden til oss selv. Og med nytt hus er det ikke behov for å shoppe til huset lenger heller.

Neida, de færreste har gjerne det:) Skulle utdypet det i hovedinnlegget...men pyttsann:P

Det er nok sant;) hehe
Trenger ingen flott, ny og fancy bil akkurat da, så kan vel tørre å påstå jeg prioriterer huset fremfor bil. Men så lenge det er er levelig, så er det mye hyggeligere med opplevelser.
Nå har vi vel brukt litt på innkjøp til baby da, så får vi se hvordan det blir fremover.
Første pri nå er ny sofa:D
Har aldri kjøpt en ny sofa i mitt liv, så jeg gleder meg;) og stuebord da...hehe

Vi prioriterer alt det der vi :o
Vi har to ganske nye biler, jeg selv synes de er fine :p
Nytt hus og vi reiser på ferie hvert år, men ikke til sydlige strøk. Liker meg best her i Norge :D

Her prioriterer vi hverdagsglede! :) tak over hodet, biler vi er fornøyde med, fine klær, god mat osv. Men vi er ikke så mye på ferie, fordi vi begge reiser masse med jobb/idretten. Jeg tar noen turer til leiligheten i Tyrkia, men det blir aldri mer enn 5-6000kr per uke, med fly, siden jeg bor gratis, så det er ikke akkurat dyrt. Viktigste for oss er at bilen fungerer som den skal, at vi har tak over hodet, en god seng å sove i og kan spise og kose oss godt :) om bilen kostet 100k eller 700k spiller ingen rolle for meg, sålenge jeg har den bilen jeg vil ha :) og det er ingen biler til 700k jeg kunne tenke meg akkurat nå :)

Me solgte 1 av bilarna i fjor høst Pga eg e hjemma med barnen nå. Og så trenger vi ikkje ta 2 biler. Ville hellre spara de pengarna på å reisa hjem till familjen de gjør vi 1 gang om året , så de ferien e viktig før oss å ha penGAr. Men nå sliter vi ikkje så ekonomisk då.

Reiser og opplevelser har høy prioritet her. Det trenger ikke koste mye, vi har reist mye på lavbudsjett, men noen ganger koster det mer enn andre. Ellers jobber vi på huset nå, så i sommer blir det ingen ferie. :)

Vi prioriterer huset. Bygger nå garasje. Siste ferietur var leie av hytte i Hemsedal.

Prioriterer å ha bilene i ok stand og vedlikehold av hus hjem :p i tillegg sparing.

Men vi bruker aaalt for mye penger på underholdning... Netflix, viaplay Osv.

Prioriterer først og fremst regninger og alt som trengs. Deretter kjøpe/gjøre det vi vil om det lar seg gjøre. Helst er det ferie vi bruker penger på siden vi kun reiser en gang i året. Bil er ikke så viktig så lenge den fungerer. Men å bo fint vil vi (eller jeg :p) så kan godt finne på å bruke litt penger på interiør. Men samtidig tenker jeg/vi oss godt om og bytter ikke ut møbler/interiør hele tiden. Kjøper kanskje noe dyrt og har det i mange år.

De siste årene har vi prioritert å fikse på huset og det har lønt seg med tanke på huslånet. Vi har pusset opp for penger vi har til overs hver måned og derfor ikke pådratt oss ekstra gjeld. I våres fikk vi ny verdivurdering på huset og den var knallbra i forhold til hva vi kjøpte det for. Derfor prioriterte jeg å kjøpe ny (brukt) bil, ypperlig til vårt formål, ikke spesielt dyr. Vi har alltid vært glade i å reise og drar derfor på noen turer i løpet av året. Så lenge det bare var oss to dro vi på billigturer, hotellstandarder og flytider hadde ikke så mye å si da. Nå oppgraderer vi litt fordi vi ikke vil gå på en smell med dårlig standard når vi har med barn. Ellers prioriterer vi å kjøpe det barnet trenger, oss selv kommer sist. Når det er sagt; huslånet og alle de nødvendige tingene betales aller først så fort lønna kommer inn.

Har prioriter opplevelser, feriereiser, kjøpe det vi vil av mat, gå på restaurant og fine klær til oss og barna. Har en stasjonsvogn og tak over hodet. Men skulle hatt en til bil, og leiligheten skulle vært byttet ut med et større hus. Så spørs om ikke reiser o.l må vike for hus og bil i tiden fremover...

Vi prioriterer vel å bruke penger på et nokså dyrt hus, og så prioriterer vi at jeg jobber deltid så vi får en avslappet hverdag, og ikke trenger å sende ungene så tidlig i barnehage. Vi nedprioriterer bil, klarer oss med en som overhode ikke er ny. Bruker ikke penger på uteliv, shopper ikke unødvendige ting, reiser på middels billige ferier, osv..

Dyr bil eller digert skamdyrt hus kommer ALDRI til å bli prioritert.

Vi prioriterer TID sammen med barna og på opplevelser som ikke koster noe.
Vært hjemme mye begge to mens barna var mindre, nå er begge skolebarn.

Ganske andre prioriteringer enn mange andre....

Prioriterer å leve etter evne. Har ikke kjempegod inntekt enda (nylig utdannet og går i jobb etter foreldreperm til neste sommer). Vi prioterierer å betale det som må, ha tak over hodet, mat på bordet og generelt det vi trenger. Reiser ikke mye akkurat nå, og vil bruke det som er evt til overs til å unne oss opplevelser og de små ting i hverdagene :)

Her prioriteres det å få hverdagen til å bli så forenklet og bra som mulig for begge to. Jeg føler jeg investerer mye i tid og krefter på å gjøre ting sammen, og at de tingene jeg bruker penger på skal sørge for å gi oss gode opplevelser sammen.
Det kan være reiser, hyggelige ting å finne på, ekstra god mat, sosiale ting med andre venner og familie, eller å kjøpe ting som vil gjøre at jeg senere sparer tid og krefter som jeg heller kan bruke med Mini.
Tid, krefter og penger er ting som har bein å løpe på, og hvis jeg kan investere i noe smått som vil gjøre store utslag for hverdagen, så gjør jeg det.
Alt dette koster ikke mye :)

Siden vi bor i utlandet så er det definitivt ferie.

Nr 2 er helt klart resturantbesøk, vi prioritere barnevakt og spise ute fremfor shopping og interiør.

Back
Topp