Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den var superfiiinVis vedlegget 3204Denne bakte jeg til bursdagsprinsessa her i huset på 4 års-dagen, den ble veldig populær![]()
Vis vedlegget 3204Denne bakte jeg til bursdagsprinsessa her i huset på 4 års-dagen, den ble veldig populær![]()
Howdini.com på youtube! De har kjempe mye kult pluss at de viser alt fra a til å![]()
Nå har jeg anskaffet meg prinsessekakeformen, men før jeg fikk den laget jeg noen på denne måten:For ei utrolig fin kakeSkjønna godt at den falt i smak. Var den vanskelig å lage?
Nå har jeg anskaffet meg prinsessekakeformen, men før jeg fikk den laget jeg noen på denne måten:
1. Bak/kjøp 2-3 runde bunner( alt etter hvor høy du vil ha kaken).
2. Stabel disse oppå hverandre, og form til kjolen /staken. Lag en grop på toppen, og dekk kaken. Jeg har brukt marsmellowsfondant, men du kan dekke med hva du vil;marsipan, krem e.l.
3. Ta en vanlig barbiedukke, og fjern bena. Denne plasseres i gropen du har laget i staken. Fest med krem e.l.
4. Bruk samme materialet som til kjolen, og lag en topp etter eget ønske.
5. Så kan du pynte den med hva du vil, bånd/blomster/sommerfugler etc.
Synes det er en veldig grei kake å lage, og imponere medHar laget med nordlandsbunad til lillesøsters konfirmasjon, den var litt mer utfordrende med mønster og bunadskjorte;-p
Bare hyggeligDen var hvert fall utrolig fin. Kanskje jeg skal driste meg til å lage ei slik
Takk for tips og oppskrift![]()
Bare hyggeligDu får ha lykke til med bakingen, så må vi få se resultatet når du er ferdig
Blir spennende å se hva du ender opp med å bake, har "litt" bakedilla;-p

Den var kjempestilig daJo takkJeg har ikke baka så veldig mye før, men synes det er artig så lenge det ikke blir for mye styr. Jeg synes jo høyere kaken er, jo artigere å bake.
Denne baka jeg sist, og det blei for mye styr for min sin del. Kan jo lage spindelvevet av noe annet enn marsipan også vil jeg tro, så det går litt fortere. Tror ikke jeg tar i om jeg sier jeg brukte 2 timer på å pynte og få den rødfargen jeg ønsket...Vis vedlegget 3216
Den var kjempestilig daJa, man må regne noen timer på pynting på enkelte kaker, spesielt hvis man skal ha den sånn rød(blir jo bare rosa:-(. Lagde Man U kake til en konfirmasjon, og det tok laaaang tid pga. fargen:-/
Spindelvev og andre mønster kan du bruke royal icing(du finner oppskrift på nett), eller smørkrem til å lage. Foretrekker selv icing, da den stivnerslik at du slipper å tenke på at det renner utover![]()
I fjor lagde jeg karusellkake, den ble skikkelig høy og stilig![]()
Den var kjempestilig daJa, man må regne noen timer på pynting på enkelte kaker, spesielt hvis man skal ha den sånn rød(blir jo bare rosa:-(. Lagde Man U kake til en konfirmasjon, og det tok laaaang tid pga. fargen:-/
Spindelvev og andre mønster kan du bruke royal icing(du finner oppskrift på nett), eller smørkrem til å lage. Foretrekker selv icing, da den stivnerslik at du slipper å tenke på at det renner utover
I fjor lagde jeg karusellkake, den ble skikkelig høy og stilig![]()
Bruker wilton sin vanlige farge, som heter "red red", har ikke prøvd pasta-farge men hørt flere som er veldig fornøyd med denHvilken konditorfarge bruker du? om du bruker pasta eller noe blir det lettere og få rød. Jeg har brukt Wilton og er superhappy med den!![]()
Ja, var rimelig enkelt å sette farge på den, det man må huske på er at hvis du lager en stor porsjon og etterfarger(greit hvis du skal ha mange forskjellige farger). Så må man kompensere med mer melis, da fargen gjør den noe bløtere. Har ikke prøvd icing colors, men har wilton sine fargerRoyal icing var slett ikke dumt. Er det enkelt å få riktig farge på den?
På marsipanen brukte jeg icing colors for marsipan, mulig det går ann å bruke de i royal icing? Med icing colors får en virkelig den fargen en ønsker, men de er dyre. Det som er bra da, er at du har de lenge.
Jeg har også kjøpt et eller annet redskap, ser ut som en pistol faktisk, så er det bare å stappe inn i det du skal lage pynten av og sette på ønsket form og klemme ut. Veldig enkeltLov å jukse litt
![]()