prinsessa kom til slutt :))

Mirakler

Flørter med forumet
9ende dagen på overtid kom prinsessen :)) ENDELIG!!! fødselen var over på 3 timer... intens, men alt gikk fint :) hun var 4195gr og 52 cm :) masse svart hår :) verdens nydeligste:) kom hjem i dag :) kose oss masse... ps: tips mot såre pupper???
 
gratulerer såå mye!!!
 


juliemirakel skrev:
9ende dagen på overtid kom prinsessen :)) ENDELIG!!! fødselen var over på 3 timer... intens, men alt gikk fint :) hun var 4195gr og 52 cm :) masse svart hår :) verdens nydeligste:) kom hjem i dag :) kose oss masse... ps: tips mot såre pupper???


Gratulere så mye me vell overstått fødsel <3 Med førstemann blei eg veldigt såre rundt brystvortene, men det hjalp hvis di fekk tørka i det fri, for å sei det sånn :P Så sant eg va hjemma i fred å ro så lot eg puppen få lufta seg 5-10min itte eg hadde amma, og då forsvant sårheten relativt fort =) Kremer og salver hadde null virkning på meg, men du kan jo prøva det og =)
 
Gratulerer så masse med prinsessa :-)

La puppene henge så mye som mulig i friluft når du er hjemme, mye mer effektivt enn allslags kremer etc. Og dobbelsjekk at du har god ammestilling, bytt gjerne mellom tvillingstilling og vanlig slik at puppene får litt variasjon.
 
Gratulerer med jenta
jeg også lot brystvorte og lot det lufttørke en stund etter amming . brukte pure lan salve og sånne skjell inni bh da jeg var hjemme. Da fikk brystene stå ut og ikke bli klemt i bh.
 viktigste er å bruke god tid på rett sugeteknikk for baby
 
tusen takk for tips... har vert MYE smerter denne gangen i forbindelse med såre bryst:( i dag er hun 5 dager.. og håper det kommer seg.. jeg lufter og bruker ammeinnlegg i ull og skjell.... så krysse det jeg har for at det snart skal bli kos og amme og ikke bare smerter:(
 
Gratulerer med den lille! :) Ang. Sårheten, har jeg ikke så mye mer tips enn de som er nevnt ovenfor her. Og at min erfaring er at jeg selv alltid blir litt sår og får stikninger i brystet som iler helt ned i tærne de første ukene. Så plutselig har det gått over. Virker som knoppene bare må "herdes" i mitt tilfelle vertfall... Lykke til!
 


trillefant skrev:
Gratulerer med den lille! :) Ang. Sårheten, har jeg ikke så mye mer tips enn de som er nevnt ovenfor her. Og at min erfaring er at jeg selv alltid blir litt sår og får stikninger i brystet som iler helt ned i tærne de første ukene. Så plutselig har det gått over. Virker som knoppene bare må "herdes" i mitt tilfelle vertfall... Lykke til!


takker.. :) ja akkurat slik jeg har /hatt det.... er mye bedre nå.. men fortsatt "litt" igjen... hun har riktig suge teknikk men likavel blir jeg sår :( så de må nok herdes ja :) takker for gode råd :))
 
Back
Topp