Primer til spraymaling fra Europris?

Mammaia 81

Elsker forumet
Heisann! Skal spraye en gammel sprinkelseng og en hylle til veggen. Har kjøpt spraybokser på Europris, og leste noe her tidligere ang. en "Grunning" på boks  man kunne bruke under!
Jeg fant en primer men så sto det "antirust" under så ble usikker på om det var den jeg skulle bruke, noen som vet noe om dette?

Sprinkelsenga jeg skal spraye er 10 år gammel og lakken er stortsett slitt bort langs kantene, så den er veldig ru, og derfor tenkte jeg spraye den! Siden det etterhvert vil bli utsatt for slitasje når barnet blir eldre tenkte jeg likevel at det var lurt å bruke en form for grunning!
Tar gjerne imot råd fra noen med erfaring :)
(trenger jeg mer enn en boks  forresten?)

Har forresten kjøpt en boks med antikkhvit og en med vanlig blank hvit!
Noen som har prøvd dem og kan anbefale den ene eller den andre?
resten av møblene som skal males i rommet blir malt i eggeskall. Veggene i sjøsand.

Ok, da blir det nok den hvite! Synes den lys toscana ser litt gulnet ut!
Mekrer du noe slitasje på de tingene du har sprayet på?
Jeg lurer på primer, da jeg ser for meg at f.eks kantene på en sprinkelseng blir mere håndtert enn en lysestake f.eks?

Bruker og sprayen fra europris.
Liker best den som er helt hvit. Bruker primer/grunning på store ting. Ting jeg er litt redd for på en måte[8D]
Men har ikke sprayet møbler jeg da. Bare rammer,blomsterpotter,pynteting osv osv.
Jeg tror ikke det blir nok med en spray til en hel sprinkelseng da men.

Står det "antirust" på den boksen med priner du bruker da? :)
Den jeg så sto i samme hyllene som spraymalingen og var samme merke, men det sto noe som hette verniss der også, men det er vel mere en form for lakk man har på etterpå? De som jobba på butikken var i alle fall helt talentløse og visste ingenting!!

Må vel uansett innom for å kjøpe en til boks hvit da (burde kanskje skjønt at en boks var lite :D)

jepp, det står antirust på di jeg har å [:)]

Back
Topp