Prikkinger i armer og ben

Lenja86

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Noen fler som opplever plutselig prikkinger i armer og ben? Som om at de nesten sovner liksom/kjennes ut som små nåler som stikker...begynte i går i henda,og nå plutselig kom det i ene foten... varer i noen minutter så kan det gi seg før det kommer tilbake igjen....

Vann i kroppen feks kan vel klemme av litt nerver og gi den følelsen [emoji4] Rist litt og strekk på deg, det gjør jeg hvertfall. Men jeg har det problemet fra før av, men har blitt verre nå den siste tiden.

Jeg ble akkurat sykemeldt fordi jeg har fått det de tror er Carpal Tunell syndrom. Er egentlig bare et fancy ord for trange nervekanaler. Værst om natta for armene er helt døde når jeg våkner opp og masse vondt prikking og mangler følelse.. skjer visst ofte når man er gravid fordi det blir mere vann i kroppen og/betennelser... Om det er det du har fått/får kan jeg anbefale å gå til en Osteopat. Det hjelper meg mye om dagen...

JEG fikk også beskjed av legen i går om at jeg begynner å få Carpal Tunell i hendene! Trodde først jeg innbilte meg at jeg ble nummen i fingrene, men ifølge legen kommer jeg sikkert til å miste følelsen i 3 fingre på hver hånd før jeg føder...
Er også veldig vondt om morgenen, da klarer jeg ikke lukke hendene.

JEG fikk også beskjed av legen i går om at jeg begynner å få Carpal Tunell i hendene! Trodde først jeg innbilte meg at jeg ble nummen i fingrene, men ifølge legen kommer jeg sikkert til å miste følelsen i 3 fingre på hver hånd før jeg føder...
Er også veldig vondt om morgenen, da klarer jeg ikke lukke hendene.

Anbefaler osteopat altså om det er en der du bor. Jeg var så ille at jeg klarte ikke kle på meg selv før det hadde gått lang tid når jeg sto opp om morgenen, men har blitt mye bedre nå. Fortsatt vondt, men mere levbart. Selv om det var vondt å få massert der nervekanalene går...

Takk for svar alle [emoji171] da får jeg nevne det til legen neste gang,om ikke før hvis d blir verre da..er utrolig ekkelt....

Anbefaler osteopat altså om det er en der du bor. Jeg var så ille at jeg klarte ikke kle på meg selv før det hadde gått lang tid når jeg sto opp om morgenen, men har blitt mye bedre nå. Fortsatt vondt, men mere levbart. Selv om det var vondt å få massert der nervekanalene går...
Enn så lenge er det bare rart og uvant om dagen, kun vondt om morgenen. Ettersom jeg allerede har begynt hos fysio for bekkenløsning, har jeg ikke så lyst å inkludere enda en behandler før jeg må... men da he jeg det i bakhodet hvis det skulleforverre seg :) takk for tips uansett!

Jeg går til akupunktur. Hjelper litt for et par dager, men tilbake igjen.. Lurer på om jeg skal prøve osteopat da.. Hvor ofte går du dit?
Jeg har det skikkelig ille på grunn av dette. Fingrene er numne heletida og ingenting jeg kan gjøre lengre uten å ha smerter og prikkinger/nummenhet.. Hatt dette i flere mnder og blir bare verre og verre. Var hos legen for noen dager siden, men kunne ikke gjøre noe med det nå som jeg går gravid. De fleste blir bra etter fødsel, sa hun. Men er så ille nå at jeg sover nesten ikke på nettene heller.. *desperat etter hjelp*

Eg sliter og me carpal tunnel syndrom elle ke dæ hetter. Har operert en hånd for noen år siden,men utsatte den andre pga svangerskap den gang og å har ikke gjort noe me dæ. Treger nå da eg gråter av smerte noen netter innimellom på dæ verste:( hjelper litt me slik skinne. Evt beskyttelse barn bruker når di går på rollerblades. Varmt vann. Massasje og kiroprsktor. Heldigvis ikke mangen ukene igjen nå

Eg slipper heldigvis unna me vondtane fra den håndå eg har operert,men den kan hovne noe opp å bli litt haldoven,men ikke mye. Så merker forskjell på den gode å den dårlige

Back
Topp