Prikking og nummen i hender..

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Når jeg ligger på siden spesielt, sovner som oftest høyre hånd bort.. kan også skje venstre, men mest høyre.. Det bare prikker i den, og er død liksom.. Jeg kan også våkne om natten av at hele hånden er død, og det tar lang tid før jeg får liv i den igjen. Noen flere som har det sånn?

vet det kan ha med økt væske i kroppen å gjøre, at nervene ligger i klem- og det kan vel stemme til meg, da jeg har en del vann i kroppen..skikkelig ekkelt!

Har det sånn her også, fikk beskjed av jordmor at det var pga mye væske i kroppen.. Har ikke så mye væske i kroppen, men merker det i armene. Er ikke bare om natta her, kan heller ikke holde telefonen oppe til øret lengre enn noen minutter før hånden blir borte, generelt holde hånden ut/opp før den blir borte.. En smule ekkelt, men det er heldigvis ikke lenge igjen så blir det problemet forhåpentligvis borte :)

Samme her :-) Ikke plaget mest om natten, men kan plutselig bli nummen/prikken i hendene når jeg ligger å ser tv, holder telefonen, sitter i et møte etc... Har ikke nevnt det for lege/jordmor, antok egentlig at det var et "ufarlig graviditetssymptom" :-) Men nå skal jeg forsikre meg - må huske å nevne det for jordmor imorgen! :-)

Jeg hadde det hver eneste natt før jeg ble gravid både i hender/armer og føtter og bein. Men vi kjøpte oss ny Jensen-seng (den nest beste) og da ble det borte. Ikke hatt mer problemer med det :)

Det er carpal tunellsyndrom...
Jeg hadde det de siste månedene av forrige svangerskap og det var helt grusomt :(
Jeg sov nesten ingenting fordi det var så utrolig smertefullt særlig på natterstid, men heldigvis gikk det over etter fødsel. Det tok litt tid før nummenheten ble borte da men smertene ble i alle fall borte umiddelbart etter fødsel. Jeg knotet veldig med å kneppe igjen bodyer og sånn i starten før det gikk helt over, det var litt kjedelig.
Jeg var helt sikker på at jeg kom til å få det denne gangen også men utrolig nok har jeg sluppet unna enn så lenge! (Bank i bordet...) Nå er det jo bare rundt en måned igjen så om det kommer blir det uansett over kortere tid enn sist.

Hvis man er veldig plaget kan man kjøpe håndleddskinner på apoteket og sove med om natta - hjelper for noen.

Back
Topp