Prikking i armer og bein...

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Har siden i går vært veldig hoven i anklene og hatt prikking i beina, leggene og underarmene/hendene. Tror jeg begynner å få endel vann i kroppen nå. Noen som har opplevd slik prikking og vet hva det kommer av??? Det er ubehagelig men ikke direkte vondt, funderer nå på om jeg bør kontakte lege/føden å høre, hadde litt forhøyet blodtrykk på kontroll for 1 uke siden nemlig...

Jeg får prikking i armer og bein så fort jeg får mye vann i kroppen. Både under svangerskap og utenfor. Jeg har heldigvis ikke hatt så store ødemproblemer under svangerskapet som jeg normalt har. Men hvis prikkinga vedvarer og ødemet øket på ville jeg nok tatt en tlf til føden evt fastlegen over helga. 
Jeg er vant til det så syntes det er mer ubehagelig enn vondt, men ikke noe gøy når man merker det første gang.

Jeg har det samme i føttene. Har fått vann i fingrer og føtter på kveldene siste uka. Det er ikke farlig, men om du plutselig får mye vann i kroppen og blir veldig hoven så ring jordmor/lege. Kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning, men en del vann i kroppen er nok helt normalt ;) Værtfall nå når vi snart er høygravide!

Dersom du har fått mykje emir hevelse i kroppen, og aukande ubehag, ville eg tatt ein tlf til føden sidan du hadde forhøya blodtrykk ved siste kontroll. Det kan vera eit teikn på begynnande svangerskapsforgiftning, og det kan utvikle seg fort. Skadar ikkje med ein telefon berre for å vera på den sikre sida;)

hadde endel kribling i beina på natten under forrige graviditet.. Det kan hjelpe å ta magnesiumtilskudd. Eller rett og slett spise banan som inneholder magnesium..det hjalp iallefall for meg

magnesium tar jeg allerede for muskelkramper. Skal få målt blodtrykket i morgen, moren min har blodtrykksmåler hjemme, hvis det har steget ennå mer får jeg ringe føden å høre hva de tror. Men foreløbig er det mest kribling på kveldene, så da er det kanskje bare vann i armer og bein som skaper ubehag...

Back
Topp