Prikker i ansiktet

AFB

Blir kjent med forumet
Babyen min er nå 4uker gammel og har plutselig fått masse prikker eller små kvise lignende flekker i ansiktet. Spesielt mye rundt ørene og i hodebunnen. Ser jo ikke ut stakkars liten.. Er det noen som vet hva dette kan være? Flere her med babyer med utslett/ små kviser?

Hei AFB, ungen min på snart 8 uker fikk prikker på brystet, og en slags utslett på kinnet, og rundt halsen..Jeg viste dette til legen og helsesøster på 6ukers kontroll.

Deter normalt med utsletter hos barn. Prikker kan komme i sammenheng med vaksine oxo... Men, så lenge de ikke har feber er det egentlig ikke noe å bekymre seg for.

Det kan være pga fuktighet, at de har gulpet og fikk fuktighet i halsen/rundt øre.. Dette er ialefall forklaringen hos oss.
Derfor er det viktig å rense.. for å unngå infeksjon.

Tusen takk for svar! Skal snart til helsesøster, så får høre med henne også.

Det er nok hormonutslett som det kalles. Jenta vår fikk det i forrige uke. Søk på nettet så finner du informasjon om det. Helt vanlig. :)

Her er det også slik..

Min bestemor sier at før i tiden sa de kan få røde prikker i ansiktet og lignende da de er "sur" i magen. Vet ikke om det er helt korrekt men har stemt her. :)

Back
Topp