Prevensjon?

*Gullungene*

Forumet er livet
Hvilken prevensjon bruker dere?
Jeg tok en test nå, på denne siden: prevensjon.net, for¨
å se hvilken prevensjon jeg burde ha.

Endte opp med denne:

Kanskje det beste alternativet for deg:Østrogenfri p-pille

Den østrogenfrie p -pillen er like pålitelig som kombinasjonspillen, men inneholder også bare progestagen. Mangelen på østrogen gjør den egnet for kvinner som ammer, ikke tåler østrogen eller opplever østrogenrelaterte bivirkninger ved kombinasjonspillen. Eller til kvinner som ønsker østrogenfri prevensjon.

Noen som har noe kjennskap til denne???

ORIGINAL: *SuperBerta*

Vi er så uansvarlige at vi ikke bruker noen form for prevensjon!!![8D]

hehe [8D][;)]

Hva???? Tenk om du blir gravid.....????* shit. Her bruker jeg p-ring enn så lenge.vurderer plaster.

ORIGINAL: Trillemor82

Hva???? Tenk om du blir gravid.....????* shit. Her bruker jeg p-ring enn så lenge.vurderer plaster.

Og hvordan fungerer det???

Vi bruker kondom kombinert med avhold. Føler meg rimelig sikker.[:D]

Fakta er at jeg vil prøve meg uten hormoner en stund for å se om hormonbalansen min normaliserer seg med tanke på bekkenløsningen og "svangerskapskvisene". Jeg er livredd for å bli gravid for jeg klarer ikke et svangerskap til, og jeg klarer heller ikke leve med å skulle ta abort (jeg er for fri abort, men ville slitt med evig dårlig samvittighet hvis det skulle skje meg). Derfor har det blitt så jeg ikke vil mer etter at jeg fikk tilbake mensen. Tanken er at mannen skal kutte strengen, men så er han da altså en av dem som har MEGET privat utstyr, så han må psyke seg opp i noen måneder eller år før han tar steget. [:'(] Frykten for å bli gravid er prevensjon nok for meg.

Jeg har p-stav.. Det er det samme som Cerazette, så om du har gått på de og tåler de fint, så skal det gå veldig fint med p-stav.. Jeg har ikke mista mensen (men har den ikke så veldig ofte at det gjør noe [:D]) og dessuten blør det veldig lite.
Utrolig deilig å være så sikkert beskytta. Den skal være noe av det sikreste utenom sterilisering faktisk. Den blei satt inn hos lege, og jeg kan kjenne den i armen, så jeg vet at den er der.

Østrogenfri pille er vel Cerazette, er det ikke? Jeg går også på p-stav da jeg ikke har planer om flere barn og ikke orker å styre med pille hver dag

Har ikke brukt noe de siste to åra..

Husker ikke engang hva jeg brukte før det.. [:-] Men det var bare tull med alt etter svangerskapet med Julie.. Håper det ikke blir sånn nå.. [&:]

Prevensjon hva er det? *fnis* Jeg bruker ikke prevensjon, men avhold er en fin ting.

Har ikke brukt noe på 11 år.... før det hadde jeg p-piller et par mnd, men fikk så voldsomme humørssvingninger av det. Jeg har måttet få hormoner begge gangene vi har prøvd å bli gravide, så det er litt rart å tenke på å begynne på prev. for det har aldri vært så veldig aktuelt her.

Men... Det kan jo skje at jeg blir gravid igjen da, så denne gangen tenkte jeg å kjøpe sånn måleinstrument som viser sikre og usikre perioder. Jordmor anbefalte det og, så det blir sikkert en pearly her[:)].

julie er jo et cerazette barn..[8D] så jeg tok p-ring.. da tar man ringen inn selv i skjeden, og tar den yt etter tre uker, så har du en uke fri, så setter du inn en ny en igjen.. fungerer fint for meg nå som jeg har fått ritalin som hjelper meg å huske på slike ting[8D] men vurderer p-plaster av den enkle gruinn at jeg har en tendens til å få hormonell migrene, og da er det lettere å fjerne et plaster i forhold til ringen.. den er liksom ikke like diskre å fjrene.. men om du ammer kan du ikke ha noen av delene...

Jeg kjenner ikke til den pillen. Men har hormonspiral og er fornøyd med den. Blødde en del de frøste tre månedene, men etter det så har jeg ikke hatt mensen eller noe. Digg!

HÆ??? at dere tør!!![8|][:D]

Jeg har hormonspiral! Kjenner ikke til den pillen uten østrogen

Cerazette brukes for å hindre graviditet. Cerazette inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Derfor kalles Cerazette en gestagenpille eller en minipille. I motsetning til kombinasjonsp-pillen inneholder ikke minipillen et østrogen i tillegg til progestogenet.

Jeg har gått mange år på p-piller før jeg fikk Mina. Mye hormondritt[:'(]

Emma er også et cerazette barn [:-]

Nå bruker vi kondom. Er livredd for å bli gravid igjen altså!

Skall sette in hormonspiral 6 april [:D]

Her er det stopp i babyproduksjonen, så strengen er kuttet[8D] Ville ikke ha mer hormontull i kroppen min heller[&:]

Vi har Malte liggende mellom oss om natten. Fin prevensjon det!

Og så hormonspiral da...

ORIGINAL: Olive76

Vi har Malte liggende mellom oss om natten. Fin prevensjon det!

Og så hormonspiral da...

ligger den også mellom dere om natten? Tør jeg foreslå å lese pakningsvedlegget [8D]

Back
Topp