Prevensjon

Wildberg

Forumet er livet
Har aldri brukt noe prev før, men etter fødselen har jeg tenkt litt på hormonspiral.
Noen som har noen erfaring??

Veldig mange som har gode erfaringer med den, jeg var jo self i den lille gruppen som ble plaget med den...

Jeg har hatt hormonspiral mange ganger..
Hatt noen småplager med de,utflod og lukt.. Men bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med spiral,kommer til å ta det igjen etter fødselen..
Jeg synes det er deilig å slippe å tenke på noe,den bare er der å gjør jobben sin i 5 år [:)]

Ingen erfaring med det dessverre, men DYTTER gjerne!
Jeg har alltid brukt pilla (og kondom innimellom), men kan vel ikke bruke pilla når/hvis man ammer?
Tror forresten det er en tråd til om dette her...[:)]

Tror eg satse på den p-pilla som ammende kan ta(huske ikkje ka merke det var)

her sliter jeg og.. tåler ikke p-piller og har prøvd det meste.. p-stav var bare å glemme.. blødde i over 6 mnd sammenlagt. Kan det ikke komme p-piller for menn snart? hadde jo vært genialt.. :D

ORIGINAL: FrøkenS

her sliter jeg og.. tåler ikke p-piller og har prøvd det meste.. p-stav var bare å glemme.. blødde i over 6 mnd sammenlagt. Kan det ikke komme p-piller for menn snart? hadde jo vært genialt.. :D

De forsker på det faktisk=p Spørs bare når de klarer å lage en som er bra nok til å gis ut da... Hehe

ORIGINAL: FrøkenS

http://www.forskning.no/artikler/2009/februar/211771 P-sprøyte for menn.. Hihi.. [8D]

Har forresten lest en god del om det, og p-sprøyte skal være helt trygt å ta selv om man ammer.. Jeg gikk på p-sprøyta før jeg ble gravid og tror nok jeg begynner på den igjen etter fødselen.. [:)]

Oi.. Gikk på den i over 4 år jeg, før jeg slutta på den.. Aldri opplevd å bli gravid mens jeg tok sprøyta.. Men du har jo hatt hell i uhellet på en måte du da [8D]

Jeg tror nok jeg ville satsa på minipilla. Mange som blir gravide selv om de har satt inn spiral. Svigerinna mi og ei tante av meg, ble begge gravide med tvillinger selv om de hadde spiral. Og har hørt om flere sånne "ulykker".. Så jeg stoler ikke på spiral!

Hehe. Passer kanskje ikke for alle, nei.. 3 år var lang tid! [&:] Tok 4 måneder før jeg fikk tilbake mens, og da var den regelmessig med en gang. Så tok det et halvt år før jeg ble gravid. Så tok jo under 1 år her. Var kanskje veldig heldig jeg.. [:)]

sist fikk jeg satt inn kobberspiral etter fødselen på 6 ukerskontrollen min.
har vært veldig fornøyd med den.

Har dårlig erfaring med det meste av hormonprevensjon og er skeptisk til å tilføre kroppen kunstige hormoner. Bruker Pearly og er fornøyd med den. [:)]

www.pfc.no

har lurt litt på p-staven jeg......noen med erfaring der eller???
Kunne igrunn tenke meg noe som gjorde at mensen kanskje forsvinner.....men kjenner folk som har blitt gravid på p-sprøyta...

ORIGINAL: happybaby

Jeg skal iallefall ikke stole på p sprøyta igjen. Har blitt gravid 2 ganger mens jeg har gått på den. Den førstegangen mistet jeg, og den andre gangen er nå[;)]

Da kan du nok ikke skylde på sprøyten.
Det er noen som ikke tar opp hormonet, så da er ikke p-piller, p-stav, p-sprøter osv et sikkert alternativ siden det er samme hormon i alle disse preparatene[8D]

Til å begynne med tar det vel noen uker før jeg orker sex etter fødsel
og når den tid kommer så håper jeg på å fullamme så det gir meg et halvt år på å bestemme
hva slags prevensjon jeg vil ha. Kanskje ikke sååå lenge til vi ønsker en nummer to da?[:D]

ORIGINAL: carinasverden

Til å begynne med tar det vel noen uker før jeg orker sex etter fødsel
og når den tid kommer så håper jeg på å fullamme så det gir meg et halvt år på å bestemme
hva slags prevensjon jeg vil ha. Kanskje ikke sååå lenge til vi ønsker en nummer to da?[:D]

Jeg fikk beskjed på sykehuset sist at man ikke er garantert å ikke bli gravid selv om man fullammer jeg...Så stoler iallfall ikke på det som prevensjon. Jeg skal nemlig ikke ha flere [:D]

Det tok meg 1 år før jeg ble gravid etter at jeg slutta på pilla... Jeg er veldig mottakelig for hormonene så tror det tar lang tid før de går ut av kroppen min igjen.
Har hørt at både p-stav og p-sprøyte gir bivirkninger ift. at hormonene sitter lenge i kroppen, så jeg tør ikke å prøve noen av de.[8D]
Ei venninne av meg fikk ei jente i juli 09, og ho har satt inn spiral (uten hormoner). Har funket greit tror jeg, bare tullet litt med syklusen hennes..

Kommer ihvertfall ikke til å ha sex med det første etter fødsel. Både pga. lite lyst og infeksjonsfare, men kommer ikke til å stole på ammingen heller.[8D]
Så her blir det nok kondomer og pilla hvis jeg kan bruke en type mens jeg ammer.[:)]

ORIGINAL: Miemiranda1

Veldig mange som har gode erfaringer med den, jeg var jo self i den lille gruppen som ble plaget med den...

Samme her, var veldig plaget med syster og blødninger[:(]
Noe som jeg syntes var utrolig dumt, eller på en annen måte ikke. Hadde den ikke vært plagsom, hadde den jo sitti der enda.

Men jeg ANER ikke hva vi skal finne på etter fødsel. Vil gjerne ha noe langvarig for jeg skal ikke ha flere barn.[8|]

Back
Topp