prevensjon

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Noen som har noen gode forslag til prevensjon her. P-pille er uaktuelt, samme med spiral..Har en gutt på 15 mndr og har tenkt til å få flere barn om ikke så lenge. Håper dere har noen forslag!! [;)]

Kondom funker har jeg hørt [;)] men gud så kjedelig... hihi

her har du en side med alle former for prevensjon... finner nok en der som passer deg [;)]
http://www.mozon.no/sex_og_samliv/prevensjonsguide/prevensjonsguiden

Det var en NYTTIG link faktisk.... [;)] Ikke at jeg skal prøve noe av det ennå.... en uendelig prøver her [:D]

mhm... en god side [;)] selv er jeg en uendelig "vente-på-å-få-lov-til-å-bli-prøver"-prøver her... så håper å slippe å bruke den [8D]

[:D] Tja, hmmm. Hva med sølibat?-Pleier ikke å være spesielt populært for noen av partene,men er garantert effektivt!![:D]-Tror ikke jeg hadde prøvd meg på den selv ,men......

Har en venninne som hadde det samme problemet. P-piller herpa hele systemet og spiral var for heftig. takler man ikke P-sprøyten sitter man i tre mnd, eller no og "hormonerer". Da var det en annen venninne som fortalte om P-ring. Det er en ring du putter oppi der du vet. Bytter den en gang i mnd og innimellom der har man mensen. Da kan man selv bestemme litt når man vil slutte, og hvis den bare tuller med hormonene dine er det jo bare å ta den ut. Pluss at man slipper å huske på disse pillene hele tiden. Sjekk den ut! Hu venninna mi er ganske så fornøyd[;)]

Alika: Takk for anbefalingen! Da blir det nok så vi prøver det ja! [:D]

Mitt tips er P-plaster..

Fungerer på samme måte, klæss dem på en skulder eller noe og skift en gang i uka (huskelapp på mobilen er en fin ting!)

-plaster i 3 uker og fri i en uke med mens, eller plaster all the way - du velger[;)]

Jeg lurer på å prøve denna p-ringen...Tror den er grei![;)]
Hadde p-plaster før jeg ble gravid nå-men ble utrolig humørsyk av det og slet med mye kvalme![&:]

Herregud så mye fancy greier som finnes da.. Jeg liker heller ikke pillen! Men det var jo plutselig et hav av muligheter, lurer på hvor jeg har vært i det sisste.. (HVA? Er det kommet trådløse telefoner man kan ha med seg overalt?!?)

mulig jeg spør litt dumt her, men spør likevel:
må man ha resept for å få p-plaster? hvor mye koster det?
er det like sikkert som p-pille?

før jeg ble gravid med mitt første barn hadde jeg en slik monitorgreie , nesten som en liten datamaskin.. så tissa jeg på strips hver morgen, la stripsa nedi og etter 3 min kom det enten et rødt lys el grønt.. tut å kos om den var grønn, rød no sex. så sa den fra når jeg hadde eggløsning også da.
husker ikke helt hva den het da nå.. men tror det var personia?
anyway.. den funka bærre lækkert[:D]

Jeg fikk dem på resept, ja.. (tror man må ha resept for å få dem)

Kosta meg ca 300kr for en pakke med 9 plaster (holder i 3 måneder om en bruker "plaster-fri-uka")

før jeg ble gravid med mitt første barn hadde jeg en slik monitorgreie , nesten som en liten datamaskin.. så tissa jeg på strips hver morgen, la stripsa nedi og etter 3 min kom det enten et rødt lys el grønt.. tut å kos om den var grønn, rød no sex. så sa den fra når jeg hadde eggløsning også da.
husker ikke helt hva den het da nå.. men tror det var personia?
anyway.. den funka bærre lækkert

Hei! Denne har jeg også hørt om. Funker det da? Synes det høres litt skummelt ut med denne. Om den er sikker liksom. Hvis den er sikker for å unngå å bli gravid, må den jo også funke som hjelp til å bli det. Da er det jo bare å kjøre på i de usikre dagene....

Noen flere som har erfaring med denne?

Den plasterfrie uken skal være sikker den også, ja, bare en ikke venter for lenge med å ta plaster på igjen.. (akkurat som den pillefrie uka)

Jeg har flere ganger ikke blødd før i slutten av uka, men da blødde jeg litt ut i neste plasteruke også, da[;)]

Jeg er en glemsken jente og p-piller tok jeg annen vær dag [:D]
Prøvde sprøyta men gikk opp fra 53 til 62 på null tid og fikk masse kviser. Er for mye hormoner i den til min kropp og samma er med p-staven så jeg kunne ikke ta den.
Har prøvd plastere men er så lite før det løsnner at du må bytta (ringte til de som lager det 1mm) Har brukt p-ringen og den skal jeg begynne på etter hun har kommet ut. Er kjempe bra har du ikke lyst å mensen en måned går du en uke lenger og setter rett i ny [:D]

Back
Topp