Prevensjon...

tyren78

Elsker forumet
Jeg fikk resept på hormonspiralen "Levonova" på seksukers kontrollen... skal sette den inn om noen uker. Er spent på hvordan det blir... Så greit å slippe å tenke på prev. i fem år da!! Noen som har erfaringer med "Levonova" eller andre hormomspiraler??
Hva bruker dere som prevensjon?

Bruker ikke prev, vi - håper på en til snart[;)]
Klar for baby igjen,jeg, for jeg vil ha jente også.[:D]

Bruker ingen ting enda...Har "brent" meg på et par prev metoder,så vet ikke helt hva jeg "tør" å prøve![8|]
Men har nå heller ikke fått noe mens før de andre barna her har vært ca 8mnd'er.
Så satser på at det ikke er noe aktivitet inni der før det nå heller...

ORIGINAL: Star83

Bruker ingen ting enda...Har "brent" meg på et par prev metoder,så vet ikke helt hva jeg "tør" å prøve![8|]

[8D]Anbefaler avholdenhet - det er den mest effektive typen prevansjon[:D]

Jeg bruker minipillen!! Hadde ikke lyst på spiral, synes d høres så ekkelt ut å ha den "oppi" der! [:)] Det verste er å huske å ta den til rett tid!! [:D] Men jeg kunne godt tenke meg en til jeg også! [;)]

Hadde spiral før, men den grodde fast...Grøss.... Nei, huff, skal ikke skremme deg...
Jeg har kjøpt meg baby-computer jeg! [:D] Så slipper jeg masse hormoner ol. i kroppen...

Jeg bruker sånn prevansjon i armen. Funker kjempe bra syntes jeg.

Har ikke vært på 6 uker kontrollen enda. Legen min skulle sende henvisning til gyn i februar men ikke hørt noe [8|]

Jeg skal begynne på p-ringen igjen når jeg kan....
Men nå er man forsiktig kjenner eggløsningen har kommet i gang [>:]

ORIGINAL: Linka

Jeg bruker sånn prevansjon i armen. Funker kjempe bra syntes jeg.

hæ? hva er det?[8D]

Det er en sånn p-stav.Et lite inngrep med lokalbedøvelse-den ser ut som en "tag"egentlig.Like sikker som hormonspiral-men har samme bivirkninger for dem som reagerer på den.

Jeg har brukt denne hormonspiralen tidligere, og skal nå få satt inn en ny. Så fornøyd var jeg!

Den koster litt over kr 1200,- og man kan ha den i 5 år. Det blir under 250,- i året, så det er ikke dyrt i forhold til mange andre prevansjonmidler.

Opplevde det ikke ubehagelig å få den satt inn, og merket aldri noe til den.

Liten hormonmengde i forhold til andre p-produkter, og disse virker kun lokalt. Kan derfor kombineres med amming.

Jeg hadde sjelden og aldri mens. Og blødde i så fall lite.

Ble gravid igjen 3mnd etter at jeg tok den ut. 

Har begynt på minipillen.

Skal på kontroll på torsdag og må begynne tenke på hvilken prevensjon jeg skal gå for. Har tidligere reagert på p-piller så jeg er litt i tvil... Men så er det maaaange år siden jeg brukte prevensjon. Kunne egentli ikke bli gravid så da var det ikke behov [:D] Men nå har jeg jo motbevist det og har ikke tenkt å få flere. Har ikke fortrengt svangerskapet enda, var litt for tøft.

ORIGINAL: ~Fiorelina~

ORIGINAL: Star83

[8D]Anbefaler avholdenhet - det er den mest effektive typen prevansjon[:D]

Hmmm...Det er harde kår det!!![8D]

Da høres det jo ut som mange er fornøyd med hormonspiral... det er bra.
Jeg må si jeg ikke helt liker tanken på å ha noe "fremmed" inne der...men så er det fint å slippe å tenke på prev. på 5 år da...så jeg prøver. (billig blir det jo også i lengden,selvom den er dyr i utgangspunktet...)

Jeg var hos legen i dag og fikk resept på minipiller.. Så da får jeg prøve det... Jeg har kun gått på p-piller i tre måneder tidligere. Har hatt veldig uregelmessig mens og vanskelig for å bli gravid med det første barnet vårt.
Eneste problemet med minipillene blir nå å ta de på samme tidspunkt [8D]

Var hos gyn i dag, det ble hormonspiral på meg. Så nå er jeg spent på hvordan jeg reagerer på den. Håper det går fint, så slipper jeg tenke mer på prevensjon de neste åra. Og forhåpentligvis slipper jeg mens etterhvert.

Hei og hopp[:D]

Jeg skal om fire uker sette inn hormonspiral for andre gang.
Var veeeelidig fornøyd med den sist gang. Hadde nesten
ikke mens, og ble gravid etter første mens etter at jeg
tok den ut. Jeg har bare positvt å si om den.....[;)]

Back
Topp