Prevensjon

Stardew

Andre møte med forumet
Hei,
Vi hadde egentlig tenkt å få to litt tette barn, men etter en traumatisk fødselsopplevelse så vil vi nok vente litt lengre enn det vi først tenkte. Hadde egentlig tenkt å kun bruke kondom siden vi ville bli gravide igjen relativt kjapt. Vi prøvde oss på samleie for første gang nylig, som ikke gikk særlig bra (vondt), hvertfall ikke med kondom. Derfor vurderer jeg nå annen prevensjon. Hva anbefaler dere når man ikke skal gå på det så lenge? Jeg er redd for å sette inn spiral, så vurderer mest p-piller, men det vil jo klusse litt me med syklusen min. Noen tanker? :)
 
Jeg ‘trappet ned’ til p piller fra pstav når vi begynte å planlegge for denne graviditeten. På pstav hadde jeg jo ingen syklus men på pillen tok jeg alltid pauseuken og når jeg sluttet følgte syklusen ca det samme mønsteret. Mener jeg da stoppet etter pauseuken. Tok også en syklus uten piller med kondom før vi prøvde aktivt for å se at alt var som normalt. Var veldig greit egentlig. Føler ikke det rotet med syklusen
 
Hei,
Vi hadde egentlig tenkt å få to litt tette barn, men etter en traumatisk fødselsopplevelse så vil vi nok vente litt lengre enn det vi først tenkte. Hadde egentlig tenkt å kun bruke kondom siden vi ville bli gravide igjen relativt kjapt. Vi prøvde oss på samleie for første gang nylig, som ikke gikk særlig bra (vondt), hvertfall ikke med kondom. Derfor vurderer jeg nå annen prevensjon. Hva anbefaler dere når man ikke skal gå på det så lenge? Jeg er redd for å sette inn spiral, så vurderer mest p-piller, men det vil jo klusse litt me med syklusen min. Noen tanker? :)
Tenkte det samme som deg, men fikk første mens 5 uker etter fødsel og da var ikke lysten på å bli gravid igjen veldig stor.:dead: Fikk cerazette på resept (fullammer) på 6-ukerskontroll, fastlegen min anbefalte ikke spiral da vi tenker å få flere barn innen rimelighetens tid. Hadde gått på p-piller i 17 år da vi ble gravide etter 6 mnd. prøving og hadde første eggløsning en mnd. etter pillestopp, men det er jo selvsagt veldig individuelt :)

Hadde også smerter de første par gangene vi forsøkte å ha samleie, spesielt i arrvevet hvor jeg hadde hatt noen grad 1-rifter og sting. Det gikk over etter litt prøving (og noen avbrutte samleier!). Erfaringen min er at det blir bedre og bedre for hver gang, ta det i ditt eget tempo og ha mengder glidemiddel i beredskap frem til kondombruken opphører. :happy:
 
Usikker på hva jeg gjør nå.. Tror kanskje vi bruker kondom, da vi har brukt mange år på å unnfange datteren vår. Har vært gjennom 5 spontanaborter (og flere kjemiske) de siste 4 årene, så jeg vil ikke starte med prevensjon. Ønsker oss to tette og ser for meg vi starter prøvingen rundt juletider :D
Så spennende :love017
 
Takk for gode svar @SuDr91 og @S-40566598 :happy: Tror nok det blir p-piller.
Har du forsøkt p-pillene nå?
Jeg måtte slutte etter et par måneder da jeg ble et deprimert troll, var ikke meg selv i det hele tatt og det gikk ut over både meg selv og forholdet til partner. Jeg gråt masse, følte ingen glede foruten barnet vårt og sexlysten ble helt borte.
Mensen stoppa helt da etter en mnd. med blødning, men det er ikke verdt det for meg ass. Håper du tåler dem bedre!
 
Har du forsøkt p-pillene nå?
Jeg måtte slutte etter et par måneder da jeg ble et deprimert troll, var ikke meg selv i det hele tatt og det gikk ut over både meg selv og forholdet til partner. Jeg gråt masse, følte ingen glede foruten barnet vårt og sexlysten ble helt borte.
Mensen stoppa helt da etter en mnd. med blødning, men det er ikke verdt det for meg ass. Håper du tåler dem bedre!
Nei, har ikke prøvd enda. Har en time hos jordmor om ikke så lenge og tenkte å starte etter det. Huff, det høres absolutt ikke noe greit ut.. Var det Cerazette?
 
Back
Topp