prevensjon

Camilla1995 ♛

♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken
Oktoberskattene 2015
Jeg har hatt p-stav i straks 3 år, og er ikke fornøyd. Var hos legen idag og nevnte dette med mensen, at den har vært helt på tur i 3 år + at jeg nå har hatt mensen 8 ganger på 2 mnd. Hun sa at den er nok på vei til å slutte å funke da. Såååå da må jeg han noe annet. P-piller er utelukket.

Tenker mest på spiral, kobber eller hormon. Vurderer prøve kobber først, da denne er billigere. Har lagt mye på meg av p.staven også, så vil prøve noe uten hormoner.

Hva er deres erfaring med kobberspiral? Og hormon?

Veldig fornøyd med hormonspiral, lite bivirkninger i grunn :happy: Men igjen så kan noen andre oppleve mye bivirkninger da det er så forskjellig fra kvinne til kvinne:) Her satt jeg inn 8 uker etter fødsel av barn nr 3 og hadde ikke fått mensen enda og lillegutt er 8 mnd og ingen antydning til mens enda. Sexlysten er som før, ingen vektøkning og jeg ‘kjenner’ lite til den + at jeg ikke har fått noen blødninger av den. Jeg valgte hormonspiral da jeg har hatt den før og var fornøyd og denne kan du ha i ca 5 år og det passet greit i og med at vi ikke skal ha flere barn og håper innen den tid at mannen kanskje kan sterilisere seg så jeg slipper å gå på noe:D For min del kan jeg anbefale den selv om du nok kommer til å få forskjellige svar ifra andre :) Kobberspiral har jeg aldri prøvd før.

Jeg hadde hormonspiral (den typen med 3 års virketid), og hadde mensen konstant i 3 mnd etter innsett, deretter mensen i ca 24 dager i mnd og menssmerter hele tiden. Etter 8 mnd orket jeg ikke vente lenger på at det skulle stabiliseres og gikk tilbake på pillen.

Har hatt begge deler. Kobber fikk jeg så mye vondt av at den måtte ut etter 6 mnd. Hormon gikk det bedre med, hadde den i 1,5 år. Tok den ut pga litt smerter og nytt barneønske etterhvert.
Har nå hormon for andre gang og denne gangen går det smertefritt. Det verste er nok litt laber sexlyst [emoji85]

Back
Topp