Prevensjon!

Lola89

Blir kjent med forumet
Hei!

Noen som har noe prevensjon å anbefale?
Har ikke brukt p-piller 7-8 år. Grunnen er at jeg fikk stadig tilbakevendene sopp i underlivet.
Har brukt p-plaster, men falt ikke i smak når jeg fikk merker av det, og jeg blødde i 3 uker.
Noen som har erfaring med p-stav,spøyte?
Har nå akkuratt fått baby, og vil ikke bli gravid igjen med det første.

har kun brukt ppiller. Så kan vell ikke anbefale annet en det.
Ellers så kan spiral kanskje være et alternativ for deg?

Har prøvd både p-stav og p-sprøyte. For min del var p-staven eit h**vette, og kjenner fleire som har samme erfaring; blødde av og på, kunne gå 3 mnd uten mensen men òg 3 mnd med litt mensen, den var smertefull i armen heile perioden, kjempe ustabilt humør osv.. Men viktig å merke seg at eg reagerer på p-piller òg, og det meste av prevansjon eigentleg! :) Jippi :p Veit det er mange som er fornøyd med staven òg ;) P-sprøyta var eg super duper fornøgd med, mista mens heilt og hadde ingen bivirkninger i det heile tatt :) Men er ikkje alle leger og slikt som liker å gi den ut pga auka fare for beinskjørhet, eg får den ikkje lenger pga har det i familien og gikk på sprøyta i over 5 år så nå er legen bekymra for at det skal gi konsekvenser. Einaste negative eg veit om den er at det kan ta veldig lang tid å bli gravid når du slutter på den igjen, meiner det er ca 2 år som er vanlig, så kommer litt an på.

Alle reagerer ulikt på ulike prevansjonsmiddel, så vil anbefale deg å lese deg litt opp og eventuelt prøve noko :) Men hugs at det tar litt tid for kroppen å regulere seg, med sprøyta f.eks er det anbefalt å ta i alle fall 2-3 sprøyter (6-9 mnd) før du bestemmer deg heilt ;)

Brukte hormonspiral, og sånn bortsettfra at jeg er en av de få uheldige som fikk "murringer" i livmor hele tiden, så var det kjempegreit. Minimalt med blødninger, minimalt med bivirkninger untatt større pupper... kjempegreit.

Jeg brukte p-sprøyte i mange år og var kjempe fornøyd egentlig! La litt på meg, men hadde ikke blødning i det hele tatt på 6-7 år. Eneste minuset var at når jeg slutta på den, så tok det 1,5 år å få mensen tilbake, og da hadde jeg blødning i 5 uker og måtte på p-piller for å stabilisere alt igjen.
Men da jeg slutta på p-pillene gikk jeg rett inn i stabil syklus på 27-28 dager :)

Har du prøvd minipillen?
Tilbakevendende soppinfeksjoner (alle har litt sopp til enhver tid) kan bedres ved å kutte i sukker og gjær, droppet såpe i underlivet, og bruke riktig undertøy. :) :)

Veldig fornøyd med p-stav, litt småblødninger instarten, men så stabiliserte det seg.

Har du prøvd minipillen?
Tilbakevendende soppinfeksjoner (alle har litt sopp til enhver tid) kan bedres ved å kutte i sukker og gjær, droppet såpe i underlivet, og bruke riktig undertøy. :) :)
Har ikke prøvd minipillen. Har ikke hatt soppinfeksjon siden jeg slutten på p-pillen, mulig det er østrogen hormonet som gjør det!? Og såvidt jeg har lest meg opp til har ikke minipillen det hormonet? Bruker ikke string og bruker ikke såpe i underlivet :) Så er ikke der problemet lå.

Brukt p-ring i mange år, og er veldig fornøyd med det! [emoji5]

Kjempefornøyd med hormonspiral. Min 2 periode med den nå.

Hadde den 4 år forrige gang. Denne gang blir den inne til den må byttes :)

Jeg ble raskt gravid når den ble tatt ut også. (2 mnd)

Har vært veldig heldig og mista mensen fra dag 1 og eller lite plager.

Det kan gå opptil 6 mnd før ting stabiliserer seg for enkelte :) Bare sånn obsobs

Jeg er veldig fornøyd med Hormonspiral.

Back
Topp