Prevensjon

Juniblomst

Forelsket i forumet
hva tenker dere å starte på av prevensjon etter å ha født? Minipille er uaktuelt for meg da jeg blir eg TROLL å bo med, så tror jeg bare får klare meg uten mens jeg ammer :)
Noen som har erfaringer med spiraler? Syns piller generelt er litt pes. Er ganske klar på at jeg er ferdig med å få barn men syns det er litt drastisk å gjøre seg steril, både for meg og mannen! Man vet jo tross alt ikke hva fremtiden bringer..

Jeg har vært fornøyd både med p-ring og p-plaster.. Men fordi jeg har sensitiv hud og atopisk eksem, så kunne jeg ikke bruke plaster :p

Hadde p-stav, men reagerte så tok den ut. Skal prøve sprøyte etter minipille nå, for jeg er sååå dårlig på å huske piller

Jeg håper egentlig at mannen kan sterilisere seg, men han ser bare rart på meg når jeg nevner det :p om det ender opp med ks hos meg skal de få sterilisere meg i samme slengen. Ellers så blir jeg nok å prøve meg på spiral. Skal ikke ha flere barn i alle fall, så orker ikke noe pillestyr.

Jeg har hatt hormonspiral i mange år. Superfornøyd!! Slipper mens og menssmerter også :-)

Hadde hormonspiral fra 2011 til august 2015. Kjempefornøyd. Mistet ikke mensen helt, men blødde så lite at jeg kunne bruke truseinnlegg. Når jeg tok den ut gikk det en og en halv måned før jeg var gravid. :)

Noen med erfaring med p-stav og pms, i forhold til p-piller? Sliter med pms og får ikke gå på for sterke p-piller pga migrene med aura..

Jeg regner med at jeg begynner på p-piller :) Tørr ikke ta sjansen på å hoppe av i svingen selvom det fungerte ypperlig :)

Her blir det spiral eller p-ring, mest sannsynlig spiral :)

Jeg blir gal av alt som har hormoner i seg, så jeg tror jeg kjører kobberspiral! Hadde det sist og, men den satt litt feil og var litt vond etter hvert, så måtte ta den ut. Men satser på at den sitter ordentlig denne gang!

Får ikke bruke noen hormonpreparater så blir nok kobberspiral her hvis det blir noe ;) Aldri blitt gravid uten hjelp så...

Jeg vet faktisk ikke selv. Skal ikke ha noe mer hormondritt inn i kroppen, så blir vel kobberspiral eller ingenting. Vurderer pearly eller noe liknende.

Blir gal av hormoner og spesielt p ringen.
Kjøpte sånn pfc temp måler og har brukt den for å følge med på el sammen med en app. Så bruker vi kondom i veldig kritiske perioder :) tror nok jeg blir å fortsette med det til en av oss føler det er greit å sterilisere :)

Regner med jeg går tilbake til p-ring :)

Jeg håper egentlig at mannen kan sterilisere seg, men han ser bare rart på meg når jeg nevner det :p om det ender opp med ks hos meg skal de få sterilisere meg i samme slengen. Ellers så blir jeg nok å prøve meg på spiral. Skal ikke ha flere barn i alle fall, så orker ikke noe pillestyr.
Jeg ville tatt en samtale med sykehus på forhånd om det, tilfelle dere går for vanlig fødsel og det ender med akutt KS, så har du signert på at du vil gjøre det under et evt ks.
De gjør det ikke om papirene ikke er signert.

Her blir det kondom da jeg nekter hormonpreparater (blitt veldig dårlig av ppiller før) og kobberspiral er no-go i mitt hode.
Evt babycomp i kombo med kondom på utrygge dager.
Så får sambo snippe om noen år når vi er bestemte på at vi er ferdige.

Back
Topp