Prevensjon

Lompa

Forelsket i forumet
Hvilken prevensjon skal dere bruke nå? Jeg har hatt kobberspiral i 5 år tidligere, men hadde en del mens smerter og blødde masse med den. Tenkte på hormonspiral denne gangen, men hører også at her er det bivirkninger som mindre sexlyst, vektøkning osv. Vært kjekt å høre fra noen som har erfaring :-)

Jeg har hormonspiral nå. Den er såpass fersk at jeg ikke merker noen av de nevnte bivirkningene.

Jeg har begynt på cerazette, rett og slett for mannen ikke liker tanken på mulige bivirkninger etter vi fikk lillegutt :p har brukt den tidligere og er veldig fornøyd med den, pluss at glemmemargin er 12timer, noe som er ett pluss i tåka, selv om keg tar den samme tid hver dag og har alarm på :) sist hadde jeg bare litt blødning ett par dager og ingen menssmerter i motsetning til p-pillen jeg gikk på før lille kom til verden :)

Jeg brukte hormonspiral i tre år før jeg tok den ut for å vli gravid. Hadde minimalt med mensen og det var egentlig ganske ok! En periode tenkte jeg om den forstyrret sexlysten men etter jeg tok den ut var det det samme, så handlet nok ikke om den ang det.
Nå skal jeg begynne på cerazette og kanskje spiral igjen etter hvert. Tror egentlig vi er ferdig med barn nå altså, men får se. ☺️

Blir cerazette i begynnelsen ihvertfall. Har hatt hormonspiral to ganger og var veldig fornøyd med den. Aldri hatt noe bivirkninger. Mistet mens helt første gangen

Bruker cerazette. Og gjort det i ca 8 år minus mine 2 barn.

Skal begynne på p-plaster igjen som jeg brukte før jeg ble gravid:)
Veldig fornøyd med det, normale blødninger. Å syns det er greit å ha noe utvendig å ikke noe jeg må ha i meg innvendig.

Back
Topp