Prevensjon

Bkno7875772

Andre møte med forumet
Hei alle sammen,

Har nettop født ei lita jenta for 6 uker siden og har vært på 6 ukers kontroll. Legen har spurt meg om jeg vil begynne med prevensjon nå. Har fått p-pille cerazette siden jeg ammer. Det jeg lurer på om noen av dere har bruk cerazette før? Har lest rundt at mange har ikke fått mensen i det hele tatt under bruk av cerazette. Kan jeg ta pillen selv om siste dagen av min mensen var igår? Eller må jeg venta til første dag av mensen?

Sniker fra februar. Du kan starte på pillen nå, men du må bruke kondom en uke før pillen regnes som sikker :)

Jeg bruker kun cerazette. Har fått resept men ingen mens enda. Jeg fikk ingen blødninger av cerazette. Har gått på dem i 8 år med to baby pauser. Det viktigste når man begynner andre dager enn første dag i mens er å lese pakningvedlegget. Der står der hvor lenge man må bruke kondom før det er sikkert osv.

Brukte Cerazette i 8år og vært veldig fornøyd! Tror du må vente 1 uke fra første pille hvis ikke du starter rundt mens. Viktig å lese pakningsvedlegget!
Jeg rotet noen ganger med pillene, (glemte 1-2dager) men ble aldri gravid heldigvis.

Jeg hadde mens kanskje 2-3 ganger i året og det var veldig greit da jeg slet veldig med kraftige og smertefulle menstruasjoner før jeg startet på pillen. Hørt noen får mens oftere og andre skjeldnere... Syns det var en topp prevensjon som ga meg null bivirkninger, men denne gangen skal jeg ta spiral av praktiske årsaker. Husk at pillen skal tas hver dag hele året :-)

Bestemte meg for å prøve cerazette her så begynte på den i går :) håper bare jeg klarer huske ta den hver dag og helst til samme tidspunkt :p

Back
Topp