Prevensjon

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hei !

Vurderer spiral av noe slag etter fødsel . Men.. Vil blø minst mulig. Liker å kunne kontrollere mens med ppiller. Noen erfaringer? For og imot?

Takk

Har kobber, veldig regelmessig mens, men blør mye og lenge :-S

Har hormonspiral for 2.gang. Har mista mensen begge gangene. Fikk ingen plager med den. Blødde kun dagen jeg fikk den satt inn. Trenger ikke tenke på verken mensen eller prevensjon på 5 år :) Jeg er veldig fornøyd med den :)

Jeg har ingen god erfaring med hormonspiral! Blødde så si hver dag i 8 mnd. Da tok jeg den ut!

Jeg har hatt hormonspiral, men aldri mer!! Det positive var at jeg ikke hadde mensen med den. Det negative var at den påvirket humøret mitt, så jeg rett og slett ble deprimert. Dessuten følte jeg meg konstant gravid med den. Tok sikkert graviditetstest ca 1-2 ganger i mnd.

Satte inn hormonspiral for første gang i høstferien, snart 6 uker siden. Jeg blødde ikke første uka, men har blødd litt hver dag i snart fem uker nå. Ser heldigvis ut til å gi seg nå, så da er jeg spent på hvordan det blir fremover om det blir blødninger eller ikke.

Merker ingenting annet av bivirkninger.

Takk for svar. Tydeligvis litt ulike erfaringer . Noen flere som vil dele?

Hormonspiral mellom svangerskapene mine. Veldig fornøyd. I 2-3 mnd blødde jeg bittelitt ca hver dag, så var det ingenting før jeg tok den ut!

Hatt hormonspiral i ørten år. Ingen mens, ingen bivirkninger og ikke gravid!

Jeg hadde Hormonspiral før vi ble prøvere og var super fornøyd! Ingen blødning etter innsett og mensen kom ca annenhver mnd, men bare bittelitt i ett par dager! Skal absolutt ha det igjen:)

Hadde hormonspiral, men etter 2 år ramlet den delvis ut og satte seg fast i livmorhalsen.
Aldri mer!
Hadde sykt mye bivirkninger på den. Og mens hver mnd. Ble mye plaget med nyrebekkenbetennelser og uvi av den.

Nå har e p-stav. Ingen mens, men har nå 2 år etter innsett rare mensenmurringer uten blødninger hver dag. Så ska t gyn den 1.desember for å sjekke ka som skjer i livmora.
Mest sannsynlig så blir e nødt til å fjerne livmor og eggstokker.

Har kobber. Ikke noe lenger eller mer blødning. Kun en del sterke smerter ift tidligere. ... Nå merker jeg det ikke så mye..

Kjempe positiv til hormonspiralen! skal få settet den innigjenn etter dette svangerskapet og!
Hadde regelmessig mens hver mnd, men blødde ikke så veldig mye men måtte ha et lite truseinnlegg :-)

Mista mens med hormonspiral. Begynte å småblø litt etter tre år, så da tok jeg den ut. Fungerte tipptopp de tre årene da. Veldig deilig å sleppe nesen og å ikke tenke på å ta pilla :-)

Hadde kobberspiral, men fjernet den fordi jeg fikk så kraftig mens. Måtte bytte nattbind hver time. Varte bare i 5 dager da kontra 7-8 uten...

Har hatt kobber. Tok den ut etter 6 mnd pga mye smerter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp