prevensjon

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
hvilken type prevensjon bruker eller har du tenkt å bruke når du ammer? Har skjønt at man ikke skal gå på p-piller da. Argumenter for det ene eller andre?

Bsbycomp helt naturlig og trygt. Kondom eller sæddrepende krem eller hoppe av i svingen på røde dager.

Er også i tenkeboksen! Om vi skal bruke kondom frem til jeg er ferdig med å amme og så starte på p-piller. Jeg vet jo det funker greit for meg! Men stress med kondom synes jeg :p eller spiral eller minipille med en gang. Men redd for å få masse blødninger. Ikke gøy når renselsen akkurat er over :p

Jeg fikk satt inn kobberspiral på 6-ukerskontrollen. Dette var da syv uker etter fødsel. Har blødd litt,men kjenner ellers ingenting ;) Håper på lite blødninger :p

Har fått oppskrift på minipille, men ikke begynt på dem enda. Jeg trodde egentlig spiral var noe man fikk hvis man i utgangspunktet var ferdig med barn (don't know why).

Har fått oppskrift på minipille, men ikke begynt på dem enda. Jeg trodde egentlig spiral var noe man fikk hvis man i utgangspunktet var ferdig med barn (don't know why).
Det er mange som bruker spiral mellom hver graviditet, men det er noe man må vurdere ut i fra pris og hvor lang tid man ønsker mellom hvert barn :)
Jeg har dårlig erfaring med p-pille og minipille, så jeg vurderer å prøve ut hormonspiral i håp om at det skal fungere bedre for meg, men skal forhøre meg med legen når jeg skal på etterkontroll om 2 uker (legen ønsket helst å vente til 8 uker).

Det er mange som bruker spiral mellom hver graviditet, men det er noe man må vurdere ut i fra pris og hvor lang tid man ønsker mellom hvert barn :)
Jeg har dårlig erfaring med p-pille og minipille, så jeg vurderer å prøve ut hormonspiral i håp om at det skal fungere bedre for meg, men skal forhøre meg med legen når jeg skal på etterkontroll om 2 uker (legen ønsket helst å vente til 8 uker).
Aha :) jeg har ikke hatt så mye bivirkninger med p-piller så tror nok det er det beste for meg. Ser at mulige bivirkninger med spiral kan være større menstruasjonsblødninger og -smerter. For meg har p-pillene både gjort at smertene har blitt redusert og blødningene mye mindre og kortvarige, så jeg har stort sett gått på pillen sammenhengende siden jeg var tenåring :)

Kondom frem til amminga er ferdig og jeg kan begynne på p-pillene jeg brukte før :)

Her blir det spiral som etter første fødsel. Mistet mensen og hadde ingen bivirkninger.

Back
Topp